6 סיבות ופתרונות למה אתר מאבד מיקומים ותנועה אורגנית בגוגל

6 סיבות ופתרונות למה אתר מאבד מיקומים ותנועה אורגנית בגוגל

מאמר זה אינו מיועד רק לאלו מכם שמיקומי האתר שלהם נפגעו, אלא גם עבור אלה שרוצים להתכונן ליום שחור ולהיות מוכנים לבצע את הדברים הנכונים בנחישות וביעילות בשעת חירום.

קשה להתעורר מוקדם בבוקר, ועוד יותר קשה להתעורר ולגלות שמיקומי מילות המפתח שלך ירדו. זהו התסריט הגרוע שיכול לקרות לכל מקדם אתרים. ברגע אחד כל האסטרטגיה שלך נכנעת וקורסת לנגד עיניך. ברוב המקרים, התחושה הכללית היא נוראה ורגשות אשם של איך הייתי יכול להימנע מזה מתחילות לצוף. אבל במקרים מסוימים, פשוט לא ניתן להיות מודע לכל התרחישים האפשריים שבהם האתר עלול לאבד את המיקומים והתנועה האורגנית שלו בבת אחת. כלל חשוב בסיטואציה שכזו: בכל פעם שהדירוג של האתר מתחיל לרדת, יש לשמור על רוגע ולהתחיל לחפש את הסיבות והפתרונות הנחוצים.

ברור שסיטואציה שכזו מכניסה למצב של היסטריה, אבל זה לא סוף העולם, ובטח לא סוף הקריירה של האתר שלך. הנה 6 סיבות הגיוניות למה אתר מאבד מיקומים ואיך לפעול בסיטואציה שכזו:

טיפול בבעיות אתר

הדבר הראשון הוא להבין מה מקור הבעיה שבגללה הגעת למצב הזה, לשחזר פעולות אחרונות שנעשו בשלושת החודשים האחרונים, לבדוק את האתר מכמה זוויות שונות ולשלול את האפשרויות מהן עשוי האתר היה להיפגע. ירידה במיקומים יכולה להיגרם מכמה סיבות/בעיות אפשריות:

  1. האתר נענש על ידי גוגל (עונש ידני או ענישה אלגוריתמית)

כיצד לאבחן עונש של גוגל?

עונש מצד גוגל יכול להופיע בשני סוגים: הראשון הוא עונש אלגוריתמי והשני הוא עונש ידני. בשני המקרים זה מתבטא בדרך כלל בירידה גדולה ורוחבית במיקומים של מילות מפתח ובתנועה אורגנית לאתר, זה קורה בדרך כלל הלקראת אור ראשון בבוקר בשעה שגוגל מעדכן את המיקומים. במידה והאבחנה היא כי האתר איבד מיקומים ביותר מעשרה מילות מפתח באופן דרסטי זה יכול להצביע על עונש. ההבדל בין עונשים אלגוריתמיים ועונשים ידניים הוא שהעונשים האלגוריתמים הם אוטומטיים והם משוחררים בדרך כלל עם עדכוני גוגל השונים, בעוד שעונשים ידניים מופעלים באופן ידני על ידי בן אדם שעובד בחברת גוגל ופועל מטעמה בנושאים אלו. חשוב ביותר לפקוח עין על העדכונים האלה, ללמוד אותם ולפעול בהתאם. זאת בהתחשב בעובדה כי גוגל עושה כל מאמץ בכדי לשפר את ביצועי מנוע החיפוש שלה ומוציאה עדכונים חדשים מבלי לציין בבירור את ההשלכות שלהן, אם הירידה היא קשה ומהירה, כנראה נענשת על ידי גוגל.

ירידה גדולה בביקורים מחיפוש אורגני בגוגלירידה גדולה בביקורים מחיפוש אורגני בגוגל

 

כיצד לזהות ולהוציא אתר מעונש?

הכלי הראשון שאליו נפנה במקרים של חשד לעונש מגוגל הוא "קונסולת החיפוש" כמובן. (זה הכלי היחיד בו תודיע לך גוגל על עונש מצידה). במידה וישנו עונש ידני נוכל לראות שם הודעה שמאשרת את החשש. בתפריט "הודעות אתר" לחץ ובדוק אם התקבלה הודעה חדשה בנוסח

מה עושים?  צריך לקבל את ההחלטה הנכונה בשקט וברוגע ולהמשיך לחפש את פתרון הבעיה. זיהוי מעמיק של מה בדיוק פגום באתר הוא הדבר הראשון שצריך לבצע. אם זה בקובץ או על דף נייר רגיל, צריך לשקול מחדש את איכות התוכן והקישורים של האתר. לבדוק אם יש תוכן כפול, אם חסר תג קנוניקל, אם התוכן מוסתר או מהווה הפרה בוטה של  תנאי השימוש. בנושא קישורים נכנסים לאתר, צריך לזהות ולהסיר קישורים לא טבעיים וקישורי ספאם (ניתן לעשות זאת בעזרת קונסולת החיפוש או להיעזר בכלים חיצוניים המנטרים את הקישורים הנכנסים לאתר). להכין רשימת "קישורים לדחייה" אשר מקשרים אל האתר, לפנות לבעלי האתר המקשר ולבקש להסיר אותם. ובמידה שאין אפשרות כזו אז אפשר להתכחש להם על ידי כלי דחיית קישורים של גוגל דרך ממשק קונסולת החיפוש. כדי להתאושש מעונשים ידניים או עונשים אלגוריתמיים, יש לשלוח בקשה לבדיקה מחודשת של האתר. זה לא קורה בן לילה, זה לוקח זמן כאשר יוצאים מעונש.

 

איך להימנע מעונש מצד גוגל?

באופן שיגרתי יש לבדוק ולנטר כל הזמן קישורים נכנסים לאתר, לעקוב ברציפות אחר נתוני קונסולת החיפוש ולמזער סיכונים על ידי כלים מיוחדים שיכולים להתריע כאשר משהו מתחיל להשתבש עם האתר.

  1. המתחרים עקפו אותך

זה בדרך כלל מתבטא בירידה קלה במיקומים בתוצאות החיפוש. תוכלו לראות את אתרי המתחרים שלכם מדורגים לפניכם. איך לזהות אם אתרי המתחרים עושים עבודה טובה יותר והאם זו הבעיה? צריך כל הזמן לפקח ולנתח את אתרי המתחרים והפרופילים החברתיים שלהם בכדי להבין טוב יותר מה הם עושים ואיך. כדי למנוע מצב שבו המתחרה עוקף יש לנהל מעקב אחר המתחרים העיקריים של האתר, לנתח ולהבין את אסטרטגית הקידום שלהם ולנסות לחזות את המהלכים הבאים שלהם בדיוק כמו בכל תחרות. ובתחרות על מיקומים בגוגל יש לשמור מקרוב על טקטיקות התוכן ובניית הקישורים. של האתר שלהם.

אם המתחרים שלך גדלים בהתמדה ולאורך זמן זה אומר שהם עושים משהו נכון. וכנראה שגם הם מנהלים מעקב אחר הפעולות שאנחנו עושים. במקרה כזה יש לנסות להבין ולהתאים את האסטרטגיות שלך בהתאם וזה אומר להבדיל את עצמך מהתחרות וליצר אסטרטגיות מגוונות ויצירתיות ככל שניתן.

  1. ירידה במיקומים בעקבות אופטימיזצית דף

ראשית כל נרצה לדעת כיצד לזהות אם ההנחה כי הירידה במיקומים נובעת מאופטימיזצית און אייג'. בסיטואציה כזו נראה גם ירידה גדולה במיקומים וגם האטה או אפילו דריכה במקום של מילים שאנחנו עובדים עליהם לאורך זמן. זה עשוי להיות סימן לדאגה כאשר הדירוגים מתחילים לרדת לאט עד שכל המתחרים שלך מעלייך למרות המאמץ הרב המושקע בקידום הדף.

איפה לחפש וכיצד לזהות ולפתור בעיית אופטימיזציה בדף? יש לבדוק את האתר בקונסולת החיפוש קודם כל ולהבין אם יש שם בעיות המצביעות על מקור הבעיה. שגיאות און פייג' יכולות להיגרם בגלל כמה סיבות:

  • קישורים שבורים
  • קישור פנימי לא תקין
  • תגיות מטא – ראה: 'שיפורים ב- HTML'
  • האתר נפרץ – מכיל תוכנה זדונית

כל אלה ניתן למצוא בקונסולת החיפוש כפי שהוא נותן לך מידע בעל ערך על הבעיות שיש עם האתר וכיצד לתקן אותם. לכן חשוב לזכור לעקוב תמיד אחר האתר כדי שהתרעות מסוג זה תשלח לכתובת הדוא"ל שלך. אם עושים את זה על בסיס קבוע מורידים את הסיכון לפגיעה בעקבות בעיות עם הדפי האתר.

 

  1. האתר מאבד מיקומים משום שהוא מאבד קישורים

פרופיל קישורים נבנה לאורך זמן, קישור לאתר יכול לשבת שנים וגוגל יזכור בדיוק ממתי הוא עלה לאוויר. קישור צובר וותק וכוח עם השנים.הסרת קישורים בבת אחת היא מסוכנת לאתר ועלולה לגרום לגוגל לפגוע במיקומי האתר. לבדיקת קישורים נכנסים ניתן להיכנס לקונסולת החיפוש תחת: "קישורים נכנסים" להוריד את טבלאת הקישורים ולבצע בדיקה ידנית של כל אחד ואחד מהקישורים הנכנסים לאתר מרשימה זו.  במידה ואתם כן מנהלים מעקב אחר כל הקישורים הנכנסים לאתר שלכם דרך כלי חיצוני תוכלו לקבל התרעה על כך בזמן אמת ולהבחין אילו קישורים הוסרו, מי יצר אותם, פרטי יצירת קשר ובאיזה תאריך זה קרה. איבוד קישורים מתבטא בירידה קלה או גדולה של מיקומים, כל קישור בעל השפעה אחרת ובמובן זה קישור אחד שהוסר יכול לגרום נזק כמו 10 קישורים אחרים.

כיצד לזהות ולפתור ירידה מיקומים בשל קישורים אבודים? יש לבדוק את הקישורים האבודים של האתר לאורך 90 הימים האחרונים ולראות שאין ירידה מאסיבית של קישורים נכנסים. במידה ורואים שהרבה קישורים ירדו זה עשוי להצביע על ירידה בדירוג. מה עושים? יש לבדוק את כל אחד מהקישורים האלה בנפרד לשלול אפשרות כי כל הקישורים הוסרו במתכוון על ידי מנהלי אתרים או מקדמי אתרים שאיתם יצרת את הקישור, כי אז ייתכן שגוגל הוציאו לך כרטיס אדום בשל קישורים לא  טבעיים. אני לא יכול לייעץ לאף אחד כאן איך לבנות קישורים טבעיים לאתר כי קישורים טבעיים נוצרים מאליהם ללא תמורה. אני כן יכול לייעץ להתמקד בלבנות קישורים טבעיים וחכמים יותר על ידי שימוש בתוכן איכותי ובעל ערך.

איך למנוע ירידה במיקומים עקב קישורים אבודים? עקבו אחר הקישורים האבודים שלפני שיהיה מאוחר מדי. עיקבו אחר הקישורים בכלל באופן שוטף עם כלי ייעודי או תוכנה מיוחדת שתסייע לכם כאשר הדברים קורים להבין אם הם יוצאי דופן, ולפעול בהתאם.

 

  1. ירידה במיקומים עקב עדכון אלגוריתם

כיצד משפיע עדכון אלגוריתם של גוגל על מיקומים? זה יכול להתבטא בירידה קלה או גדולה של מילות מפתח רבות או מספר דפים באתר. אפשר לצאת מזה בקל ואפשר להיקלע מזה לצרות צרורות. בשני המקרים, החשד העיקרי כי עדכון אלגוריתם גרם לירידה במיקומים עולה כי זה קורה די מהר ובקלות. זה הזמן להתעדכן ולהעיף מבט בציר הזמן של עדכוני גוגל.

איך לזהות עדכון של גוגל? כנסו לאתר אוטוריטה בתחום ה SEO העולמי ובדקו אפשרות כי עדכון מסויים חופף לירידה במיקומים באותו פרק זמן. השלב הבא הוא לזהות מה השתנה באלגוריתם וכיצד זה משפיע על מיקומי האתר או לשלול את האפשרות כי בעקבות עדכון האלגוריתם האתר מפר את הנחיות גוגל.

איך להימנע מפגיעה אלגוריתמית? להתמקד בבניית המותג, כולל קישורים נכנסים עם טקסט עוגן של שם המותג, להיות אורגני ככל האפשר בכתיבת תוכן ייחודי ולהתמקד באיכות המוצר או השירות שהאתר מציע, לתרום לקהילה ולטפל בבעיות טכניות שיש באתר.

 

  1. גוגל פלקס – "שטף" תנודות של תוצאות חיפוש: SERP

זה יכול להיגרם על ידי מספר גורמים כמו לדוגמא: גוגל משיקה אלגוריתם חדש, שינוי אלגוריתם קיים של מנועי חיפוש, גוגל מרעננת את מסד הנתונים שלה, עדכון האתר של המתחרים וכו ' . איך זה מתבטא? זה יכול להתבטא גם בירידה קלה וגם בירידה גדולה וזהו אחד הדברים שאין לנו כוח השפעה עליו. זו בעיה בלתי צפויה שיכולה להתפרש בצורה שגויה כמו מתקפה שלילית אבל להבדיל בינהן תוקף ההשפעה של גוגל פלקס הוא מספר ימים בודדים.

איך לזהות גוגל פלקס? בדרך כלל קשה יותר לזהות מכיוון שהכל למראית עין נראה בסדר גמור: אין בעיות אופטימיזציה בדף, אין בעיות של תוכן, ולא של קישורים ולא של מתחרים ואין עדכון חדש שיצא או שעומד לצאת. שבעצם אנחנו לא יודעים מה הולך במצבים כאלה ומה שבטוח הוא שצריך עצבים מברזל, להחזיק חזק ולקוות שתחזור בעוד כמה ימים חזרה.

איך למנוע פגיעה מגוגל פלקס? בלתי אפשרי! כמו שכבר הזכרתי קודם, זה מחוץ לשליטה ואין צורך להשקיע בזה יותר מדי זמן במטרה למצוא את הסיבה. השטפים האלה הם נורמליים עבור כל אתר. אם זה שטף שגרם לירידת מיקומים נגלה מהר מאד יחסית.

טיפים לקידום אתרים  – קבל עדכונים חינם על אסטרטגיות SEO כדי להגדיל את התנועה ואת ההמרות באתר

לאבד מיקומים בגוגל זה לא נעים – החכמים חושבים צעד אחד קדימה, אז קחו את המידע הנ"ל וגלו איך הוא ללא ספק אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלו לעשות כדי להגן על מיקומי האתר בכל עת.

ואל תשכחו:

"הטקטיקה המפתיעה והיעילה ביותר בתחום תנודתי של קידום אתרים היא לחלוק מידע בעל ערך"

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *