קידום אתרים בימי קורונה: כל הדרכים למנף את המשבר

קידום אתרים בתקופת משבר הקורונה, תקופה בה אנשים מסתגרים בבתים ומחפשים פתרונות יצירתיים ומסתייעים ברשת למגוון נושאים. מרבית העסקים סגורים, ואלו שכן עובדים מספקים את השירות שלהם דרך משלוחים ושליחויות.

קורונה וההאטה הכלכלית

נגיף קורונה COVID-19 מתפשט במהירות בכל מקום בעולם, בילוי מחוץ לבית נאסר, כמו גם מפגשים חברתיים. יש עכשיו יותר חללים ריקים, ופחות תנועה בדרכים. יתר על כן, בדרך כלל האנשים נזהרים ממגע זה מזה, והם מעדיפים לדבר עם חברים ועמיתים לעבודה באמצעות וידאו צ’אט. מבחינת העסקים, בהחלט יש שינוי ככל שיותר אנשים בוחרים לא לנסוע. מרבית הטיסות, הרכבות, המלונות וההזמנות ב- AirBnb מבוטלו, מסעדות נסגרות. התיירות בעצם נעצרה כמעט בכל העולם. 70% מהמשק מושבת ועסקים רבים נסגרו ועתידם אינו ברור.

כיצד וירוס קורונה משפיע על קידום אתרים בגוגל?

עד לפני חודשים ספורים כולנו רצינו להיות ויראליים. כן, להיות ויראלי נחשב לדבר טוב: בפועל זה אומר שהצלחת להפיץ את השירות/ מוצר שלך לקהל הרחב ועם זה בדרך כלל הגיע גם תגמול כלשהו.

והיום, אם מישהו מאיתנו יאמר שהוא ויראלי אז סביר שהתגובה שתתקבל תהיה משהו בסגנון “איך אתה מסתדר בבידוד?”.

גם אם אתם ממש לא מחוברים לעולם, בוודאי לא נחדש לכם שהיום המשמעות של ויראלי היא קורונה, בידוד חברתי ושכל אדם חולה ידביק בממוצע שני אנשים, שידביקו שני אנשים נוספים, שידביקו ….

בעקבות המצב, אם אתם לא סופרמרקט, סביר להניח שאתם כבר חשים את הפגיעה הכלכלית ברמה כזאת או אחרת. בתחום שלנו (SEO), חברות קידום אתרים רבות כבר פיטרו חצי מהעובדים וגם  מקדמי אתרים פרטיים הפסידו עשרות אחוזים מההכנסה שלהם בתוך ימים ספורים. בהתאם למצב שנוצר נעצרו עימו גם פרויקטים וקמפיינים דיגיטליים. לקוחות הפסיקו לפרסם ועצרו את הפעילות שלהם לתקופה קשה זו  שאין לנו אופק לדעת היכן היא תסתיים.

ההשפעה הדיגיטלית של COVID-19

בהיבט של קידום אורגני בגוגל, ניתן לומר שבהתחשב בעובדה ש SEO פועל כהשקעה לטווח ארוך, מאפשר לאתרים רבים להמשיך להשקיע ולתחזק את הקידום גם בימי קורונה ובמחשבה על היום שאחרי. מבחינת הזדמנויות, כל אתר יכול למצוא את הקשר הישיר שלו לקורונה בין אם זה חיובי או שלילי, לכתוב על זה באתר ולפרסם את זה לקהל הלקוחות. אנחנו יודעים שעקב המצב ישנם אתרים שנאלצו להפסיק את פעילותם, וגם את זה צריך לעשות נכון כדי לא לפגוע בעבודת ה-SEO וכדי שתוכלו לחזור אח”כ לפעילות בקלות ובמהירות.

הרוב המכריע של הגולשים ברשת הושפע בדרך כלשהי על ידי COVID-19, אם האתר שלך חווה ירידה דרסטית בתנועה, אסור לשלול גורמים אחרים לחלוטין. ועוד דבר חשוב: אנו מקווים שגוגל לא תדחוף עדכוני אלגוריתם דרסטיים במהלך תקופה קשה זו.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *