קידום אתרים בתחום הרפואי - שיווק אפקטיבי לרופאים

קידום אתרים בתחום הרפואי – שיווק אפקטיבי לרופאים

ההצלחה של פרקטיקה רפואית פרטית תלויה במידה רבה במספר המטופלים שלה ובתוצאה החיובית של הטיפולים.

באופן אידיאלי, כל רופא או מומחה רפואי רוצה לפרסם שירותים בצורה הטובה ביותר כדי להגיע להמונים, יחד עם זאת, רבים מהם אינם מסוגלים לפרסם בצורות הנפוצות ביותר של שיווק כגון טלוויזיה או מודעות דפוס שהם לא נגישים עבור כולם. זה המקום שבו השיווק המקוון נכנס לתמונה – בדרך של קידום אתרים בגוגל ניתן לקדם כל אתר רפואי בדרך חסכונית.

קידום אורגני לרופאים

הצעד הראשון הוא ליצור אתר אינטרנט ולוודא שהוא מגיע לקבוצה ממוקדת של חולים המהווים פוטנציאל לההפך ללקוחות. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) שהוא קידום אורגני יכול לעזור לרופאים להגיע אל קהל היעד שלהם בצורה היעילה ביותר. בעידן המהיר של האינטרנט, כולם מסתמכים על מנועי חיפוש כמו גוגל. אם אתר הרופא אינו מופיעה בדף הראשון בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח המייצגות את שירותיו ותחומיו, אזי שהסיכויים לכך שהרופא יקבל מטופלים חדשים פוחתים.

שיווק רפואי – פרסום רופאים באינטרנט

כדי לשווק ביעילות אתר אינטרנט רפואי חשוב לוודא כי האתר המקודם  מותאם במיוחד עבור מנועי החיפוש. ישנם מומחים לקידום אתרים אורגני שיכולים לסייע למשל במיקוד קבוצה מסוימת של מטופלים ובמיקום שבו הרופא מקבל את מטופליו. לדוגמה רופא השיניים המבקש שהאתר שלו יופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל עבור מי שמחפשים באופן ישיר לקבל טיפול שורש או לבצע שתלים במיקום שבו נמצאת הקליניקה. במקרה זה קידום אורגני מקומי על פי מיקום גיאוגרפי יכול להיות מאד יעיל ולסייע במיקוד קבוצת אנשים מסויימת.

קידום ממומן בגוגל אדוורדס

חשוב לציין כי כל התחום הרפואי או כל אתר שמתעסק בפן הרפואי אינו יכול לעקוב אחר מבקרים (רימרקטינג) גוגל אינה מאפשרת  זאת. מסע פרסום ברשת החיפוש ורשת המדיה אפשרית ומאפשרת להציג את האתר בתוצאות החיפוש בזמן מהיר כאשר מודל התשלום הינו PPC שזה אומר תשלום על כל קליק במודעה אשר תופיע ותשלח את הלוחצים עליה אל האתר או דף הנחיתה.

רישום ב גוגל ביזנס 'העסק שלי'

גוגל התקדמה לא מעט בשנים האחרונות וכעת ניתן לקבל תוצאות חיפוש יותר מותאמות אישית ושניתנות לחיפוש בזמן אמת. בעזרת גוגל לעסק שלי ניתן לעדכן מיקום ופרטים ליצירת קשר המופיעים יחד ולצד תוצאות חיפוש של הרופא. מומלץ להירשם תחת קטגוריה רפואית בגוגל ביזנס על מנת לקבל חשיפה מקסימלית ושיפור מעורבות עם מטופלים פוטנציאליים המחפשים בגוגל רופא מתאים לבעיה הרפואית הספציפית של הגולש.

פעילות במדיה חברתית ברשת

רופאים יכולים להשתמש במדיה החברתית כדי לקבל פופולריות יותר בקרב חולים. פרופילים בטוויטר, בפייסבוק ובלינקדין הם הבסיסיים ביותר ועוזרים לגייס יותר מטופלים. על ידי מעקב אחר פעילות מקוונת של רופאים המשפיעים בתעשייה כל אחד יכול להפוך את הנוכחות המקוונת שלו ליותר משמעותית. יחד עם זאת, פוסטים חדשים ועדכונים מקצועיים יכולוים לסייע בהשגת יותר עוקבים.

מענה על שאלות ותשובות באינטרנט

רופאים יכולים להשפיע ולצבור פופולריות עם מטופלים רבים על ידי מענה על שאלות מקוונות בפורומים מובילים. המטרה צריכה להיות לא לספק תשובות רק כדי להשיג חולים חדשים, אלא כדי לחלוק עם הקוראים באינטרנט מידע שימושי. אנשים רבים אשר מפרסמים שאלות באינטרנט מחפשים תשובות סמכותיות בנושאים רפואיים ויש להם חששות. על ידי מענה מקצועי לשאלות אלה גודלים הסיכויים שלהרופא להופיע באינדקס של גוגל אשר מוסיפה לאינדקס שלה את התשובות האלו, שמופיעות בסופו של דבר בדפי תוצאות החיפוש.

קידום ב- YouTube

לשיווק רפואי יש היקף פעילות עצום ביוטיוב. ישנם מעל 4 מיליארד סרטונים שנצפים ביום וזה רק גדל עם הזמן. רופאים יכולים בקלות לקדם ולפרסם קטעי וידאו החושפים את אפשרויות הטיפול או שזה יכול להיות כדי לעזור לצופה להבין את הבעיה הרפואית. היתרונות של יוטיוב הם שניתן להגיע לשוק רחב ולאפשרויות עריכה מרובות.

כאשר מעלים סרטונים ליוטיוב הכי חשוב זה לזכור כמה היבטים חשובים  כמו שיש להוסיף את הכותרת ואת התיאור כגון תחום מסוים של מומחיות, מילות מפתח קשורות אחרות וקישור לאתר.

הפעלת מסע פרסום בדוא"ל

מסע פרסום יעיל של שיווק במייל יעלה כמעט כלום. זה אפיק שיווקי עם התשואה המוצלחת ביותר על ההשקעה עבור אנשי מקצוע ובעלי עסקים קטנים. ניוזלטר מקוון פשוט יכול לעזור לשמור על המטופלים לעדכן אותם באירועים, תוכן חדש שעלה לאתר או טיפ שבועי , או מקרה בוחן יכולים בהחלט לעשות את העבודה.

פרסום תוכן חדש בבלוג

יום של רופא יכול להיות ארוך מאוד ומעייף. ליצור תכנים חדשים לבלוג באופן עקבי יכול להיות מעמסה קשה על הרופא, אבל להשקעה הזו יש יתרונות מרובים. זה מאפשר לחלוש על כמות גדולה יותר של מילות מפתח, הוספת ביטויים חדשים בתוכן האתר ואופטימיזציה לתוצאות מנועי החיפוש.

תחזוק הבלוג על ידי יצירת תוכן ופרסום של תוכן חדש זו דרך מצוינת להתחבר עם חולים חדשים וזה גם מעולה כדי לקבל פופולריות וחשיפה על ידי שיתוף מידע, עדכונים או פשוט על ידי מתן ייעוץ לחולים אשר עשויים לדרוש את זה.

פרסום כתבות באתרים אחרים  – בלוג אורח

מלבד תחזוקת הבלוג באתר הרופא, צריך להשקיע גם זמן בפרסום תוכן באתרי אינטרנט אחרים. הדרך של קידום תוכן היא דרך יעילה מאוד להגיע למספר גדול של אנשים בו זמנית. ישנם יתרונות רבים לפוסט אורח, הכוללים קישור חוזר מאתרים ובלוגים אחרים העוסקים בתחום הרפואי. בניית קישורים מאתרים של רופאים אחרים היא דרך מצויינת לאותת למנועי החיפוש שהאתר המקושר הוא רלבנתי וסמכותי כל זאת אם השקעתם באמת התוכן בעל ערך.

 בניית מוניטין באינטרנט

בעידן בו אנו צורכים המלצות על ידי רשת האינטרנט, זה הפך להיות קל להגיע אל כמה חולים בו זמנית כדי לבנות אמון. לבנות על מילה של מטופל (או לקוח) בעל ניסיון זה דבר נפלא וישנם כמה דרכים להגדיל את האמון של הגולשים ברופא המטפל. באיזור המיועד לגוגל ביזנס ישנה אפשרות לכל גולש לדרג ולכתוב ביקורת. פרגנו למטופלים שלכם כשהם מעלים ביקורת חיובית וצרו קשר מיידי עם אלה המעלים ביקורת שלילית על מנת להגיע איתם להבנה ולהסיר את הביקורת או לשנות אותה. ישנם אתרים נוספים כמו אינדקסים שונים שבהם ניתן לדרג ולכתוב ביקורת על רופא. עיקבו אחר הנעשה שם ושימרו על שמכם הטוב.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *