קידום אתרים מודרני

קידום אתרים בקצב השינויים

הסוד הגדול בקידום אתרים הוא שאנו נתונים כל הזמן לחסדיו של גוגל ושאר מנועי החיפוש, שינויים באלגוריתם כפי שהם עושים זאת לעתים קרובות גורמים לנו לשנות את פעולות הקידום ולהתאים אותם על פי המודל החדש של האלגוריתם.

בתור יועץ קידום אתרים , אני מוצא לנכון להתעדכן בטכניקות מודרניות לקידום אתרים ולהלן כמה שיטות מודרניות שמצאתי כשימושיות.

קידום אתרים מקומי

אם מסתכלים על תוצאות החיפוש של גוגל (וגם של בינג) נראה שהם מציגים את העסקים המקומיים לפי מיקום גאוגרפי על גבי תוצאות החיפוש שלהם.

לדוגמה, מקלידים "מוניות ברעננה" , נוכל להבחין כי כל חברות המוניות ברעננה מוצגות תחילה בראש העמוד בתוצאות האורגניות, ואחר כך אתרים אחרים מדורגים מתחתיהם. דבר זה מצביע על החשיבות של קידום אתרים מקומי על פי מיקום גאוגרפי ומבהיר כי ניתן לדרג עסק מקומי גבוה בתוצאות החיפוש על ידי יצירת הרבה רעש ואזכורים טובים עבור העסק או האתר באינטרנט הן באמצעות פעולות קידום ממוקדות והן על ידי שיווק מקוון.

מדיה חברתית

טוויטר , פייסבוק, ועכשיו גוגל + משפיעים על תוצאות החיפוש ! גוגל ובינג שניהם כבר הודו שישנה השפעה אדירה על תוצאות החיפוש שלהם דרך קישורי תוכן חברתיים במדיה חברתית .

תוכן עבור משתמשים ראשית, ולאחר מכן עבור מנועי חיפוש

בעת יצירת תוכן, כדאי לוודא שהוא מיועד בראש ובראשונה למשתמשים . מנועי חיפוש עכשיו יודעים להעריך תוכן איכותי ומודדים זאת על ידי אחוז הנטישה (Bounce Rate) . במילים אחרות, הם ידועים איך המשתמשים מגיבים לתוכן באתר ועל פי זאת קובעים כמה התוכן טוב ומדרגים אותו בהתאם.

לדוגמה, אם יש לנו חנות פיצה ומישהו נוחת על האתר שלנו אך מבלה מעט מאוד זמן באתר ואז לוחץ על כפתור חזרה כדי לעזוב את האתר , זו בהחלט יכולה להיות נקודה שלילית עבור האתר שתשפיע על הדירוג שלו באופן ישיר למילת המפתח "פיצה".

תוכן טרי

בנוסף לכתיבת תוכן איכותי, גוגל שולחת תנועה אורגנית יותר לאתרים עם תוכן איכותי טרי . זה המקום שבו הרבה עסקים קטנים מחמיצים כי יש להם דפים סטטיים עם תוכן מינימלי אודות העסק, המוצרים והשירותים שלהם.פתרון טוב הוא להקים אתר מבוסס בלוג באינטרנט .בלוגים טובים מסיבות רבות. ניתן לכתוב תוכן איכותי עליהם ,על המוצרים , על השירותים, על חדשות החברה, ואף לאפשר מאמרים אורחים ותגובות מבקרים. בלוג עוזר לאתר להיות פופולרי יותר בשוק , עדכני ודינאמי.

HTML5 ו מיקרו פורמטים

מנועי חיפוש מסתמכים על סורקים ורובוטים כדי להבין את התוכן של האתר ובעוד שהם מקבלים מזה אינדיקציה ממש טובה, ניתן לעזור להם להבין את תוכן האתר טוב יותר על ידי יישום מיקרופורמטים. מיקרו פורמטים הם מוסכמות פשוטות (הנקראות ישויות) המשמשות בדפי אינטרנט לתיאור סוג ספציפי של מידע — לדוגמה סקירה, אירוע, מוצר, עסק או אדם. לכל ישות יש מאפיינים משלה. גוגל ובינג עבדו כבר יחד כדי לפתח Schema.org שהוא אתר אשר מכיל אוסף של סטנדרטים המסייעים למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן באתר.

Google Webmaster Tools

שימו לב לכל ההודעות והנתונים שאתם מקבלים ב -Google Webmaster Tools . גוגל מנסה להעביר לנו איך הם רואים את האתר מנקודת המבט של הרובוטים שלה, כיצד הם רואים שגיאות , אילו מילות מפתח רלוונטיות יותר לאתר , מספר הקישורים הנכנסים לאתר וכו '. רצוי וכדאי להשתמש בו ביעילות וגוגל אכן מסבירה איך להשתמש בו נכון.

בנוסף ל-Google Webmaster Tools,  צריך להסתכל גם בנתונים של Google Analytics (או כל תוכנה אנליטית אחרת ). ההבדל בין Google Webmaster Tools ו-Google Analytics הוא בכך ש- Google Webmaster Tools מראה לנו כיצד גוגל רואה את האתר ו-Google Analytics מראה לנו נתונים של המבקרים והגולשים באתר. שניהם חיוניים בהצלחה של קידום האתר .

לסיכום ,קידום אתרים בעידן המודרני דורש התייחסות רבה כלפי המבקרים באתר ושימוש נכון בכלים אשר יכולים לסייע בהתאמת האתר לגולשים ולמנועי החיפוש יחדיו.

טיפ : להיות יצירתי ולעשות משהו ייחודי.

1 מחשבה על “קידום אתרים מודרני”

  1. הטיפ בסוף – עשה לי את המאמר! זה מאוד חשוב להיות יחודי ומקורי. זה מביא תנועה, קישורים, וכל מה שאתם באמת רוצים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות