איך אתרים פגיעים לקידום שלילי?

גוגל מיישמת את שינוי האלגוריתם ומענישה אתרים על אופטימיזצית יתר

אז איפה באמת עובר הגבול הדק שבין אופטימיזציה לבין אופטימיזצית יתר ? כנראה שעל אותו הגבול שבין כובע שחור לבין כובע לבן. האם גוגל מתחילה להבין עכשיו את משמעות הדבר בכל הנוגע לנושא בניית הקישורים לאתר כאשר היא מכלילה מעתה את הקישורים הנכנסים כמדד מרכזי באפטימיזצית יתר. כמובן שכולנו יוצאים מתוך נקודת אנחה שקידום אתרים צריך להיעשות בדרכים כשרות ולבנות, אך האם גוגל בעצמה יצרה עכשיו זירה חדשה לגמרי כאשר היא אומרת שמעתה אתרים אשר קונים או בונים קישורים רבים מידיי וממוקדים מידיי יענשו על כך ! נסו לדמיין עכשיו מה חושבים המתחרים שלכם על כך !

רבים מאיתנו בתחום של קידום אתרים חושבים היום על מה שעשוי לקרות בענף שלנו בעתיד הקרוב. בעקבות כל השינויים האחרונים שגוגל מבצעת צריכים גם להיות זהירים וקשובים. יש כמה בעיות גדולות הקשורות זו בזו שההשלכות שלהן עשויות להגיע להרבה מעבר לקידום אתרים במנועי חיפוש . קודם כל, ברור עכשיו כי  שינוי האלגוריתם ברמת הקישורים לאתר השתנה בעקבות הגוגל פיגווין והדבר הזה פרץ בעצם חור ענק באבטחה של כל אתר באינטרנט, דבר שהופך אותם פגיעים לקידום אתרים שלילי ועוין. לפני זמן לא רב התריע מהנדס בכיר בגוגל בפומבי כי קישורים נכנסים עלולים לפגוע באתר, רוב חברות קידום אתרים לא לקחו את זה ברצינות. מה שקרה בהמשך הוא שהמון אתרים נפלו בדירוג ולא הבינו מאיפה זה בא להם.

בפורום התמיכה של גוגל הציגו ניסוי שנעשה על שני אתרים שנבחרו ובו השתמשו בשיטות של קידום אתרים שלילי וכובע שחור, בניית הקישורים שימשה כטקטיקה מצויינת ומהירה ליירט את מספר הדירוגים של שני אתרים שנבחרו לשם כך. התוצאות אישרו בפה אחד את החששות שבעזרת קידום אתרים עוין ניתן להפיל אתרים מתחרים בדירוג שלהם מתוצאות החיפוש. בארה”ב למשל זה כבר עבר משלב של שמועות לשלב ההוכחות, יש סימנים ברורים בתעשייה שם כי שוק ענק של קידום אתרים עוין נמצא בתנופה. קידום אתרים עוין מושג על ידי הפצצת אתרי אינטרנט לגיטימיים בקישורים וזה נעשה על ידי ניצול נקודות התורפה שנוצרו על ידי העדכונים האחרונים של גוגל בעצמה.הדבר הגרוע ביותר שקורה לגוגל מכל הדבר הזה הוא שפורום העזרה שלהם מלא באנשים אשר האתרים שלהם נפגעו (לא כולם חפים מפשע), הבעיה עוד יותר קשה כאשר הם אינם יכולים לעשות דבר בנוגע למצב מפני שבגוגל לא מאפשרים מגע אנושי ישיר. כל מה שמותר לעשות אם האתר שלך נפגע זה לפנות באמצעות טופס הגשת ערעור.

גוגל ירתה לאוויר פרמטר חדש על פני השטח במטרה ליישר קו במגרש המשחקים שלה , כל זאת כדי לחסל את ההשפעה של אופטימיזצית יתר על אתרים בדירוג תוצאות החיפוש. בתוך כך המצב האמיתי שנוצר הוא שקידום אתרים לבן ולגיטימי הפך לדרישה קיצונית מידי עבור עסקים ולאתרים בתנאים של התחרות המודרנית כיום. גם המקדם המושבע ביותר של כובע לבן יציין זאת בפניכם: המודל של כובע לבן כפי שפורסם על ידי גוגל הוא מיתוס. “צור תוכן איכותי, מקורי וכל השאר כבר יסתדר באופן טבעי.” זה כבר לא עובד! המודל הקלאסי של כובע לבן לא עובד או לא עובד כל כך טוב, וזה קורה בגלל מספר דברים:

1.התחרות בתוצאות החיפוש גדלה במהירות.

2. מנהלי אתרים שינו את עמדתם בנוגע להוצאת קישורים, אנשים כבר לא מקשרים בחופשיות כמו פעם.

3. בעלי אתרים לא ממהרים להפסיק לסחור בקישורים אם יש להם הרבה אתרים והם יכולים למכור קישורים, זה יופי של מקור הכנסה ופרנסה של רבים .

4. בלתי ניתן למנוע מאנשים שרוצים להיות ראשונים, מלרצות להפיל בדרך את המתחרים שלהם. אין שום דבר בחקיקה הנוכחית שיכול למנוע ממישהו לעשות את זה וגם אם היה זה פשוט לא יכול לעצור את כולם מלהשתמש בזה.

רק לאחרונה עידכנה גוגל את האלגוריתימים וכבר אנחנו יודעים איך רשתות חברתיות ובלוג איכותי משפיעים על קידום האתר, אבל הענשת אתרים על בנייה או קניית קישורים משאירה פתח לבעיה ממשית כאשר מישהו מחליט ליירט אותך בעזרת קידום אתרים עוין תוך כדי הפצצה של קישורים ואינך יכול לעשות דבר. המדד האולטימטיבי לאיכות האתר הוא ללא ספק התנהגות המשתמשים בו, יחס נטישה שלו, יחס ההמרה וכו’, אבל צריכים להכיר בעובדה ש “אופטימיזצית יתר” בנושא של בניית קישורים משאירה פתח ל”בריחת מוחות” מתוך התחום  – מכובע לבן לכובע שחור. או אפור או איזה צבע שתרצו. כשהשוק דורש יש תמיד מי שיספק את הסחורה.

2 מחשבות על “איך אתרים פגיעים לקידום שלילי?”

    1. 30% ממוקד במדוייק במילת מפתח, 70% לא ממוקד או ממוקד חלקי הוא שילוב טוב לשאוף אליו.

להגיב על goll ביטול התגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות