קידום לאתר חדש

כיצד מקדמים אתר חדש במנועי חיפוש ?

קידום אתר חדש

אתם נמצאים בתהליך של תכנון ופיתוח אתר אינטרנט ? כדאי לקחת בחשבון מראש את התאמת האתר לצורך הקידום שלו בתוצאות מנועי החיפוש.

קידום אתר חדש

תסתכלו על זה כמו קבוצת כדורגל שעולה ליגה וצריכה להתמודד עם קבוצות מנוסות וותיקות ממנה. צריך להתאמן לכך בהתאם אם רוצים להגיע לתוצאות טובות בדירוג הטבלה, והטבלה לא משקרת, מי שטוב יותר למעלה מי שפחות טוב למטה! יש שפע אין סופי של טיפים ומדריכים טובים בתחום קידום אתרים באינטרנט . אבל יש גם דברים חשובים שצריך לקחת בחשבון בעת תכנון ופיתוח אתר אינטרנט חדש.

אם אתם רוצים שהאתר שלכם יופיע במנועי החיפוש כמו גוגל, יאהו ובינג אתם צריכים לוודא שאתם מיישמים את הטיפים הבאים:

בבטחון מלא, הנה כמה שיקולי אופטימיזציה לאתר בעת הקמת אתר חדש באינטרנט:

לאחסן את האתר באותו מיקום של קהל היעד

אחסון של אתר במדינה שונה מקהל היעד שלו עשויה לפספס את המטרה.

סיומת דומיין מתאימה למיקוד של קהל היעד

אתר בשפה עברית שפונה לקהל יעד ישראלי צריך להיות עם סיומת IL

אתר בשפה הרוסית שפונה לקהל יעד רוסי צריך להיות עם סיומת RU

אתר בשפה האנגלית שפונה לקהל יעד באנגליה צריך להיות עם סיומת UK

סיומת COM היא בינלאומית ומתאימה לכל המדינות בעולם

לא לבנות את האתר כולו מתצוגה של פלאש

מנועי החיפוש אינם יודעים לפענח מערכת ווקטורית שהיא תוכנת פלאש.

לתאר בתגיות מטא כותרות ותיאורים

גוגל לא בהכרח ישפר את הדירוג שלכם עבור תיאורי meta , חשוב מאוד להיות תיאורי וייחודי בעת כתיבתם.

למה? בגלל שתיאור מטא מוצג תחת כל קישור בדף  של תוצאות החיפוש. תיאור מטא ייחודי אשר מושך את העין יכול להוביל תנועה לאתר אפילו בדירוג נחות יותר מהמתחרים. וחשוב לזכור כי מנועי החיפוש מסתכלים  על תיאורי meta ולוקחים אותם בחשבון.

מה כן לעשות:

• לתאר את שירותי הדפים – מהי מטרת האתר או הדף.

• לכלול קריאה לפעולה "קרא עוד" או "קנה עכשיו"

• שילוב מאוזן של מילות מפתח בתיאור

• לכלול את המיקום הגיאוגרפי – אם אתם פועלים רק באזור מסויים

• יש לבדוק את האיות בזכוכית מגדלת !

אל תעשו:

• שימוש בתוכן לא רלוונטי, לא מקורי או משעמם.

• לכלול יתר על המידה מילות מפתח בתיאור – רק יזיקו לאתר.

• לחשוב רק על הערך של מנועי החיפוש מבלי לקחת בחשבון את עיני הגולש.

למצוא את האיזון בין קידום אתרים נכון לבין חווית המשתמש

SEO ואת השימושיות הם היבטים חשובים לא פחות של אתר מחושב.

קידום אתרים הוא מגביר תנועה לאתר מספר אחת והוא בעל ערך חשוב, אבל להתמקד רק במנועי חיפוש לצורכי קידום אתרים עלול להפוך את השימושיות של האתר לסיוט מבחינה אסתטית ומבחינה תפקודית יחדיו. מצד שני, אתר נקי ויפה, זה נפלא – אבל אם אף אחד לא מבקר בו מה זה שווה ?

איזון טקטיקות של קידום אתרים נכון כמו שימוש בטקטיקות ואסטרטגיות שונות בין מאתר לאתר. לדוגמה: אתר אינטרנט של גוף ממשלתי כמו משרד המשפטים יהיה בו צורך לשים דגש על קלות השימוש והניווט באתר וזאת בגלל כמות המידע והדפים שהוא מכיל כמו גם קהל רחב של משתמשים שיגיעו לאתר. לעומת זאת באתר ייצוגי של חברה צריך לגרום לקהל יעד מכוון יותר להגיע לאתר על פי שירותי החברה, מילות מפתח נכונות, מגמות וטרנדים.

תוכן לא רלוונטי באתר או תוכן ברמה ירודה ולא מעניין יכול לתת למשתמש את הרושם כי האתר לא מקצועי. הדבר הזה גורר אחריו פרמטר מאד חשוב שהוא "שיעור הנטישה" – אלה אותם מבקרים שנטשו את האתר עוד בדף הראשון ולא בחרו לרדת לדפים עמוקים יותר של האתר. אחוז הנטישה מצביע על הרלוונטיות של האתר למילות המפתח שלו.

אז איך בכל זאת ניתן לאזן כתיבה איכותית, תוכן רלוונטי ואופטימיזציה חזקה ?

יש כמה דברים חשובים שניתן לעשות:

• נסו להשתמש ברשימות (<li>) ולהדגיש את הנושאים המרכזיים המוצעים עבור כל דף.

• להשתמש בכותרות  ובתגי HTML כגון <h1>, <h2>, וכו '…

• להקל על המשתמש בביצוע הפעולה הרצויה כמו מילוי טופס, יצירת קשר, או ביצוע רכישה באתר.

• לשלב את מספר הטלפון בפינה הימנית העליונה של האתר ו / או בכותרת התחתונה , הפוטר של האתר.

• עיצוב ידידותי : לנסות ליצור פריסת דף נקיה באמצעות אלמנטים  של div במקום טבלאות כדי להפריד בין גושים של תוכן בצורה נעימה.

לא לעשות:

• לא להתייחס לקישורים פנימיים שבורים באתר גמו גם דף 404 מסודר.

• להשתמש ביותר מדי תוכן בעמוד הבית

המפתח לאיזון טוב בין קידום אתרים וחווית המשתמש הוא להציג את התוכן בצורה הוא נעימה וזורמת לעין המשתמשים ובאותה נשימה לספק מידע מספיק טוב בשביל שהקורא ישאר לקרוא את התוכן. אחרי הכל, אם התוכן של האתר אינו מועיל או מעניין לקוראיו, אז למה שהוא יהיה טוב עבור קידום אתרים שנעשה בפועל על האתר .

שימוש במערכת ניהול תוכן איכותית עם פונקציונליות ו-RSS

בלוג מועדף על מנועי החיפוש וזה מורגש בתוצאות החיפוש שלהם

טכנולוגיות באינטרנט גדלים ומתפתחים כל יום, בעבר כל יצירת אתר או דף היתה עבודה מתישה ולא מאורגנת, עם הזמן התפתחו מערכות ניהול תוכן ולמזלם של מפתחי אתרים  יש כבר הרבה אפשרויות קוד פתוח הזמינות.

אז מה זה מערכת ניהול תוכן – CMS ?

CMS הוא קיצור של מערכת ניהול תוכן מטרתו היא פחות או יותר כמו שזה נשמע : ניהול התוכן של האתר.

ישנן 3 מערכות תוכן בקוד פתוח בשלב זה והן : וורדפרס, ג'ומלה, ודרופל . לכל אחת יש דרך ייחודית משלה

 איך מערכת ניהול התוכן יכולה לשפר את ביצועי הקידום של האתר ?

• מערכת ניהול תוכן מייצרת CSS ו HTML נקי וחוקי

• זה עוזר לשפר את יחס ה-HTML ליחס התוכן

• יש להן את היכולת לספק תוכן דינמי

• הן מספקות כלים , תוספות ומודולים לניהול תגיות מטה לכל עמוד

• הם יכולות לשפר את זמן טעינת הדפים

שימוש במערכת ניהול תוכן עבור האתר הוא מרכיב הכרחי היום בכל בניית אתר חדש, תפעול מערכות התוכן שונה בין מערכת למערכת אך יחד עם זאת זה די פשוט ללמוד לתפעל אותן.

• שימוש במערכת ניהול תוכן – במיוחד את כזו כמו וורדפרס – ויש סיבה למה יותר מ 10% של כל האתרים בעולם משתמשים בה

מפת אתר למנועי החיפוש ולמשתמשים – Sitemaps

מפת האתר מצויינת עבור העכבישים של מנועי החיפוש. מפת אתר מאפשרת גישה לעכבישים אל כל דף ודף באתר. כל מנועי החיפוש הגדולים גם מאפשרים למנהלי אתרים להגיש מפת XML של האתר שלהם כדי להגדיל את מהירות אינדקס.

 למה להשתמש בשתי מפות? 

• מפת אתר – HTML : עבור המבקרים באתר.

• מפת אתר XML :  עבור מנועי החיפוש.

• מומלץ להשתמש בתוסף של מערכת ניהול התוכן כדי שיהיה פשוט ודינמי ליצור ולתחזק את מפת האתר

תכנון ויישום קידום אתרים באתר חדש הוא הליך הכרחי לאתר מצליח!

יש לקחת זאת ברצינות רבה כדי לכבוש מטרות ברשת.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *