קידום אתר מותאם למובייל

קידום אתר מותאם לנייד בהשוואה לקידום אתר רגיל

אתר מותאם לנייד וקידום אתרים

בעידן הנוכחי כאשר כמות השימוש במכשירים ניידים לצורך חיפוש באינטרנט גדלה בקצב מסחרר, נשאלת השאלה איך מתמודדים עם קידום אתר מותאם לסלולר כאשר יש לו כתובות שונות והוא מכיל תוכן זהה. האם האסטרטגיות שפועלות בזירה שאנו מכירים יכולות להועיל גם בזירה הסלולרית? כפי שנראה על פני השטח התוצאות של גוגל במכשירים ניידים אינן זהות לאלו שמקבלים דרך מחשב, אז איך בכל זאת ניתן לקדם אתר בסלולר ומהם הבעיות שצריך לקחת בחשבון?

האם אתר מותאם לסלולר הוא תוכן משוכפל

החשש הגדול בהיבט של קידום אתרים הוא כי אתר מותאם לסלולר הוא תוכן משוכפל של האתר המקורי אשר מכיל את אותו התוכן בשתי כתובות שונות, בגוגל הודיעו כי מדובר בפרדיגמה שונה בחיפוש סלולרי, ושאתרים ניידים לא מוגדרים כתוכן משוכפל. קידום אתרים מסורתי של אתר רגיל נשען בעיקר על מבנה הקישורים שלו אשר מגיע מאתרים שונים ומדיות חברתיות ולכן קשה יותר לאחד את שני הדפים לדירוג אחד. במציאות, ניתוב מחדש של גולש מאתר רגיל לאתר סלולרי הוא כל מה שנחוץ כדי לקדם אתרים בחיפוש המתבצע דרך מכשירים סלולריים, גם אם זה תוכן זהה המעוצב בצורה שונה. מנוע החיפוש של גוגל יודע איך להתייחס למעבר של דף רגיל לדף סלולרי ולא מתייחס אליו כאל תוכן משוכפל. למרות זאת יש המשתמשים בתג הקנוניקל (rel=canonical) כדי להבטיח שהתוכן לא יראה כמשוכפל אך לא רק. תג הקנוניקל מאפשר גם לדרג את שני הדפים עבור מילים תחרותיות. ללא קנוניקל גוגל רואה בעצם את שני הדפים כדף אחד שלא משוכפל ותציג את האתר הסלולרי, כאשר נוסיף תג קנוניקל לאתר שני הדפים יוכלו לקבל דירוג בדף התוצאות. יחד עם זאת, ישנן עוד בעיות של תוכן כפול בקידום אתרים סלולרי שאינן קיימות בקידום אתרים מסורתי, בעיות אלה נובעות בעיקר מפיצול של ניתוב קישורים  מתוך האתר הסלולרי. לדוגמה ניתוב של האתר אל אפליקציה לניידים.

קידום של אפליקציה לנייד בתוצאות החיפוש

חברות רבות בוחרות לקדם לקדם את האפליקציה שלהם בראש ובראשונה. כאשר המחפשים מנסים לגשת לאתר דרך מכשיר נייד האתר לוקח אותו באופן אוטומטי אל הפלטפורמה ממנה הגיע המחפש, כל זאת עוד לפני שהגולש הגיע אל דף הבית בכלל. מי שמגיע מאייפון יופנה אל האפליקציה בפלטפורמה שלו ומי שמגיע מאנרואיד מופנה לפלטפורמה שלו וכך הלאה. הבעיה עם קידום של האפליקציה נובעת בעיקר מפיצול של הדפים על פי הפלטפורמה המתאימה לגולש.

קידום אפליקציות לנייד

קידום אפליקציות על חשבון אתר מותאם

לא לכל החברות יש אתר מותאם לסלולר (עדיין) והם בכל זאת רוצות לקדם את האפליקציה שלהם בתוצאות החיפוש. מבחינה קידום אתרים התוצאה תהיה יצירת תוכן מקורי של האפליקציה עצמה אך כל הקישורים שבסופו של דבר עוזרים בדירוג האתר הולכים לאיבוד כיוון שהם מופנים אל האתר ולא אל האפליקציה. האפקט של זה יכול לבוא לידיי ביטוי בתנאים תחרותיים של מילות חיפוש. קידום ישיר של האפליקציה מבטיח לנו באמת תוכן מקורי אבל פחות נגיש מבחינת מנועי החיפוש ולכן אם אתם רק בונים אתר סלולרי עם ממשק ידידותי למשתמש קחו בחשבון את התוכן של האתר הנייד והפכו אותו לנגיש יותר, אם אתם מציעים איזו תוכנה פונקציונלית לנייד לכו על אפליקציה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות