שיווק באינטרנט ושיווק במנועי חיפוש – SEM

שמות חלופיים: שיווק אלקטרוני, שיווק באינטרנט, שיווק דיגיטלי, שיווק במנועי חיפוש. שיווק באינטרנט הוא מונח כללי עבור שיווק מוצרים ושירותים ברשת. זה כולל מגוון של שיטות ופלטפורמות לתקשורת עם לקוחות, כגון אתר אינטרנט, דוא"ל, מדיה חברתית ופרסום מקוון. מידע נוסף על שיווק באינטרנט, שיווק דיגיטלי ושיווק במנועי חיפוש תפקידו וחשיבותו בעסקים במאמר שלפניכם.

שיווק מוצרים ושירותים באמצעים דיגיטליים

שיווק באינטרנט מתייחס לאסטרטגיות המשמשות לשיווק מוצרים ושירותים באופן מקוון ובאמצעים דיגיטליים אחרים. אלה יכולים לכלול מגוון פלטפורמות מקוונות, כלים ומערכות להפצת תוכן כגון:

  • תוכן ועיצוב אתר
  • שיווק במייל
  • מדיה חברתית
  • כתיבת בלוגים
  • וידאו / פודקאסטים
  • מודעות פרסום
  • חסויות ומבצעים בתשלום

מטרתו של שיווק באינטרנט היא פרסום ומכירת מוצרים ושירותים אך זו איננה הסיבה היחידה לכך.

עסק או חברה עשויים להשתמש בשיווק באינטרנט כדי להעביר מסר אודות עצמה – בשביל לחזק את המותג או את המוניטין שלה.  שיווק באינטרנט יכול להיות צעד חכם וגם דרך יעילה לזהות שוקי יעד, לגלות את הרצונות והצרכים של פלח שיווקי, לבנות קשרים ארוכי טווח עם הלקוחות, או לבסס סמכות ומומחיות בענף.

איך עובד שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט מחבר את קהל היעד לעסק על ידי הגעה אליהם למגוון מקומות באינטרנט. זה כולל מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, בלוגים, ועוד. ערוצי השיווק באינטרנט בו העסק ישתמש תלויים במודל העסקי, סוגי המוצרים, קהל היעד, התקציב ועוד.

אתר אינטנרט עסקי – תוכן SEO, קידום בגוגל 

אתר עסקי מאפשר ללקוחות למצוא את העסק שלך באופן מקוון. לבצע בו פעולות ולקבל מידע, לברר פרטים על מיקום העסק או פרטים ליצירת קשר. אתרים משתמשים בקידום אורגני, אופטימיזציה במנועי חיפוש (SEO) כדי להבטיח שהתוכן שלהם יקודם ויופיע במקום גבוה במנועי החיפוש.

שיווק במנועי חיפוש – מודעות פרסום – SEM

קמפיינים ממומנים במנועי חיפוש כמו גוגל אדס, פייסבוק, אינסטגרם, שיווק תוכן ומודעות פרסום בתשלום. רימרקטינג ובניית רשימת טרגוט של מבקרים באתר. מודעות פרסום יכולות להופיע במגוון צורות.

פרסומות בתשלום לקליק הממוקמות במנועי חיפוש מכוונות למונחי חיפוש מסוימים שלקוחות פוטנציאליים עשויים להשתמש בהם. מודעות ממוקדות ברשתות החברתיות שנועדו להגיע לפלחים ספציפיים של משתמשי הפלטפורמה שעשויים להתעניין במוצרים, בשירותים ובמבצעים של העסק שלך.

ניתן למקם מודעות פרסום באתרים של אנשים אחרים. מודעות פרסום יעילות ביותר כאשר הן רלבנטיות יותר לאתר בו הן מופיעות או למה שקהל היעד מחפש.

שיווק במייל

להשתמש בדוא"ל כדי לשתף מידע חשוב, לעודד רכישות ולבנות מערכות יחסים. דוא"ל מאפשר לך להגיע ללקוחות באופן ישיר ואישי. סטטיסטיקות אחרונות מצביעות על כך ששיעור ההמרה של שיווק בדוא"ל גבוה יותר מאשר שיווק ברשתות החברתיות ונמוך יותר מתנועה אורגנית SEO. 

שיווק במדיה חברתית

רוב הצרכנים באינטרנט משתמשים במדיה חברתית כלשהי, אם כי הסוג בו נבחר להתמקד יהיה תלוי בהתנהגות שוק היעד.

יותר מ -90% מבני 18 עד 29 משתמשים במדיה חברתית מסוג כלשהו, ​​ובעוד שהשימוש פוחת עם הגיל, עדיין ניתן להשתמש בה כדי להגיע לצרכנים בכל סוגי הגילאים. יותר מ -60% מאלה מעל גיל 65 משתמשים במדיה חברתית כלשהי, ומספרים אלה צפויים להמשיך ולגדול. צרכנים מבוגרים יותר, נוטים להשתמש בפלטפורמה כמו פייסבוק, למשל; אלפי שנים משתמשים לעיתים קרובות באינסטגרם; וצרכנים צעירים מתעניינים יותר בפלטפורמות וידאו, כמו TikTok או YouTube.

כל העניין בשיווק במדיה חברתית הוא לגלות היכן הלקוחות הפוטנציאליים שלך מבלים את זמנם ולמקד שם את השיווק.

כתיבת בלוגים – תוכן לקידום ושיווק באינטרנט

בלוג באתר מאפשר להגדיל את התנועה האורגנית – SEO של האתר על ידי הוספת תוכן דרך מאמרים ופוסטים סביב מילות מפתח ממוקדות . זה מגדיל את הסבירות שלקוחות ימצאו ויבקרו באתר שלך כתוצאה מחיפוש ממוקד.

כתיבת תוכן באתרים אחרים. פעולה יכול להגדיל את קהל היעד ולהציב את העסק אל מול לקוחות פוטנציאליים נוספים. מעבר לזה, קישור חוזר לאתר שלך יכול לסייע מאד לקדיום אורגני SEO. פרופיל קישורים נכנסים הוא פקטור ממשי ומוחשי של קידום אתרים.

שיווק בוידאו ופודקאסט

יש יוצרים שמייצרים סרטונים או פודקאסטים משתמשים בזה כעסק היחיד שלהם. בנוסף, עסקים משתמשים גם בפלטפורמות אלה כדי לבסס את המומחיות שלהם, ליצור קשר עם אחרים בענף או ליצור משפך ללקוחות חדשים שיכולים להתעניין במוצרים או בשירותים של העסק.

מחפשים שירותי שיווק דיגיטלי באינטרנט?

מלאו פרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם

    שינוי גודל גופנים
    ניגודיות