מה זה CTR שיעור הקליקים, ומשמעותו בתהליך קידום אתרים

Click Through Rate – CTR “שיעור קליקים” הוא אחוז הקלקות מתוך חשיפות. כלומר כמות הקליקים שקיבלה מילת מפתח מתוך כמות החשיפות בתוצאות החיפוש. CTR הוא מדד שימושי מאד אשר מקדמי אתרים מסתמכים עליו בכובד ראש בתהליך של קידום אתרים. הן בקידום אורגני SEO והן בקידום ממומן.

איך עוזרת לנו אופטימיזציה ל CTR בקידום האתר?

שיעור הקליקים CTR נותן לנו להבין טוב יותר את הפוטנציאל של מילות המפתח כדי להמיר חשיפה לביקור בחיפושים בתוצאות החיפוש, מה שעוזר לנו למדוד את ההצלחה של קידום אתרים אורגני ופרסום בגוגל. זה נכון שבשורה תחתונה אנו נמדדים בדירוגים אך קידום אתרים תלוי בעיקר בקשר ההדוק בין יחס ההמרה של מילות מפתח והדירוג.

שיפור CTR הוא צעד ראשון בתהליך של קידום אתר

עם דירוג גבוה יותר ההמרות שלנו עשויות להשתפר, וכך גם תפקידו של מקדם האתר הוא לשפר את ההחזר על ההשקעה הכוללת של הלקוחות שלו ROI, והדרך המהירה ביותר אל היעד היא להבין את משמעות ה-CTR ולדעת אילו מילות מפתח הן בעלות פוטנציאל רב יותר להמיר כדי למקד ולדחוף אותן קדימה.

הבעיה הגדולה ביותר כרגע היא שאת ה-CTR שיעור הקליקים , קשה מאד לחזות בחיפושים האורגניים, אך במסעות פרסום PPC ניתן לראות את כל הנתונים בלוח הבקרה של גוגל אדס ושאר מנועי החיפוש המציעים פרסום על פי שיטה זו. ניהול מסע פרסום מקדים לקידום אתרים אורגני יכול לתת לנו אינדיקציה לגבי אילו מילות מפתח יש בהן את הפוטנציאל המרבי להמיר. למרות שאנחנו לא יכולים להיות מדויקים ב 100% זה נותן לנו להבין טוב יותר את הפוטנציאל של מילות מפתח.

אופטימיזציה ל- CTR באתר

מה שמקשה על אחוז שיעור קליקים גבוה הוא “הבלתי ידוע” בחיפוש האורגני, ישנם מספר גורמים שמעורבים בשיפור CTR, קודם כל זה דורש המון זמן ומשאבים, מספר רב של דגימות מילות מפתח ולאחר מכן מגיע החלק הקשה בו אנחנו צריכים לנתח וריאציות בשווקים באתרים שונים, שהרי כל מילת מפתח ממירה באופן שונה וצריך לשקול שינויים  המבוססים על מיקום גאוגרפי ושפה.

לסיכום – שיעור קליקים הוא פקטור חשוב עבור כל מחקר מקדים של מילות מפתח בתהליך קידום אתרים, הוא נותן לנו להתמקד בביטויים הנכונים ביותר וחוסך מאיתנו בזבוז של אנרגיה על מילים מיותרות. בלי זה לא היינו מסוגלים להשיג תוצאות מוצלחות כל כך . 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות