מה עושים כדי לצמצם את אחוז הנטישה באתר

מה עושים כדי לצמצם את אחוז הנטישה באתר

אנו עושים מאמצים רבים כדי לייצר וקבל תנועה חדשה ואיכותית לאתר שלנו, אנו עובדים קשה כדי ליצור קישורים נכנסים, מפרסמים ב-Google AdWords או שטחי פרסום באתרים אחרים ומפיצים מידע חיוני ברשתות החברתיות. אבל, מה קורה כאשר מישהו כבר מגיע לאתר ונוטש אותו כבר בדף הראשון ?

Bounce rate – אופטימיזציה לשיעור הנטישה של המבקרים באתר

 שיעור הנטישה של המבקרים באתר הוא אחוז הנוטשים שעזבו את האתר כבר בדף הנחיתה הראשון שהגיעו אליו, שיעור הנטישה הוא מדד של איכות הביקור, אחוז נטישה גבוה מצביעה על כניסה של מבקרים לאתר דרך דף כלשהו ונטישתו עוד בטרם המשיכו לקרוא עמוד נוסף, הדבר הזה מצביע על כך שהדפים באתר אינם רלוונטיים למבקרים.  ניתן למזער את שיעורי הנטישה על ידי התאמת דפי הנחיתה לכל מילת מפתח כמו גם המודעןת שמתפרסמות באדוורדס. דפי הנחיתה באתר אמורים לספק מידע ושירותים אשר הובטחו בתוכן המודעה, אם זה לא כך זה מראה על חוסר התאמה בין תוכן המודעה לבין תוכן הדף . שיעורי נטישה בתנועה אורגנית גם הם תלויים ברלוונטיות של תוכן תקציר הדף לבין התוכן של הדף עצמו.

שיעור נהטישה באתר חייב להיות נמוך מ 50% לפחות

למשל, אם שיעור העזיבה של דף פנימי מסויים הוא 50% אז חצי מכל מי שנכנס לאתר דרך הדף הזה עזב את האתר עוד באותו הדף ולא ראה את דף הבית אפילו. צריך לגרום למבקרים לנווט לדפים אחרים בתוך האתר כדי שיגיעו לתוכן אחר גם, כמו למשל לגרום להם להירשם לרשימת התפוצה או לקנות מוצר או שירות באתר.סטטיסטיקה של שיעור הנטישה באתר ניתן לראות בגוגל אנליטיקס על פי כל מילה וכל דף.

מה הם הדברים שישפיעו על הגולש להישאר באתר או לצאת ממנו?

  1.  ליצור קישורים פנימיים בכל דף לדפים עמוקים יותר בתוך האתר. רצוי שיהיו  3 קישורים בכל דף. אפשר להוסיף למשל לדף "אודות" של האתר קישור דרך ציטוט מאחד המאמרים באתר. בדרך זו מושכים את הגולש להכנס פנימה ועמוק יותר אל תוך דפים אחרים באתר. במקביל יש לבדוק באנליטיקס אם הקישורים האלה באמת עובדים ותומכים בתוכן שהם מעבירים אליו תנועה .
  2. לעיצוב של האתר יש השפעה רבה על שיעור הנטישה כמו גם על האופטימיזציה של האתר עצמו. אם המראה הויזואלי של האתר הוא מיושן ולא עדכני ומתאים לקצב הזמן אז אחוז הנטישה בו יהיה גבוה.
  3. עדכון האתר או יותר נכון עדכון התוכן באתר הוא הכרחי לשיפור אחוז הנטישה של הגולשים באתר. מתי הפעם האחרונה עדכנת את תוכן האתר שלך? האם יש לך מידע שאינו חוקי, או קישורים שבורים, או מספרי טלפון ישנים? רצוי מאד לבקר במערכת הניהול של האתר כל חודש ולעדכן את המידע באתר על פי סטטיסטיקות שמקבלים מתוך גוגל אנליטיקס. רוב רובם של שיעורי הנטישה קשורים לתוכן הדף באתר. אם הכותרת לא ממש תואמת את מה שהתוכן בדף מדבר עליו זה מצביע על נסיון להביא תנועה בכל מחיר אפילו אם זו תנועה באיכות ירודה (חרא של תנועה).
  4. User interface -UI –  אם אתם רוצים להקל ככל האפשר על המבקרים למצוא את מה שהם מחפשים באתר. ממשק משתמש הוא מרכיב חשוב בשרשרת ההמרות וצריך להיות מקצועי וידידותי למשתמש. ניווט קל וברור למבקרים באתר יקל על תהליך ההמרה. הגולשים באתר צריכים את הכל נגיש אליהם באותו רגע,  גם אם גולש הוא נחת על דף שאיננו בעל המרה חייב להיות כפתור שיעביר אותו בלחיצה אחת להשלמת הפעולה.

טיפ אחרון : תחשבו על כל הגירויים שמדליקים אתכם כאשר אתם מחפשים משהו בגוגל. תחשבו מה גורם לכם לעזוב את האתר באופן מיידי? והתשובה היא חד משמעית: הכי מעצבן זה לנחות על אתר שאין לו שום קשר עם הנושא שלי ומה שאני מחפש. זה ממש מעצבן וצריך לזכור את זה כאשר עושים אופטימיזציה לשיעור הנטישה בדף.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *