גוגל מצפינה את שאילתות החיפוש not_provied

מהם שאילתות החיפוש שגוגל מסתירה – Not Provide

גוגל מצפינה את שאילתות החיפוש

ממשיכה להסתיר שאילתות ואינה חושפת את כל המילים בהם השתמשו הגולשים כדי להגיע לאתר

בשנת 2011 גוגל הטילה פצצה חדשה על כל העוסקים באינטרנט ובתחום קידום אתרים במנועי חיפוש בפרט כאשר הודיע  כי היא תתחיל להסתיר את שאילתות חיפוש. מה קורה מאז?  גידול ניקר בכמות המילים של ביקורים אורגניים שגוגל מסתירה. הצפנת מילות המפתח מזעזעת את כל המערכת והרבה אנשי סטטיסטיקה נאלצים להיאבק יותר קשה כדי לחזור לאזן את אסטרטגית המילים שלהם. תמוה מאד מדוע בחרה גוגל לספק נתונים באופן מצומצם יותר ולהגדיל את רשימת המילים המוסתרות, אחד המחקרים האחרונים בנושא מלמד שכמות מילות המפתח שגוגל לא מספקת עומד היום בממוצע על קרוב ל 40% מכלל החיפושים בגוגל – עלייה של כמעט 171% בהשוואה לתקופה שלפני ההכרזה של גוגל על כך.

 גוגל מסתירהאת שאילתות החיפוש

 איך כל זה משפיע על קידום אתרים?

כל העוסקים בשיווק וקידום אתרים במנועי חיפוש אונליין מתבססים על ניתוח תנועת גולשים באתר ומשתמשים במידע הזה כדי למקד את האופטימיזציה במנועי חיפוש. החסרת המידע אודות מילים מובילות בתנועה לאתר עלולה להוביל לאבדן של מידע רב ערך בהתבסס על כך שאחוז המילים הנסתרות רק הולך וגדל.

מה ניתן לעשות כדי למזער אובדן נתונים ?

למרבה המזל,  גוגל עדיין חושפת בערך 60% מהמילים כך שניתן עדיין להסתדר עם מדגם כזה של נתונים זה מספיק כדי לקבל הבנה כללית של ביצועי מילות מפתח. האפשרות הטובה ביותר והמעשית ביותר היא פשוט להשתמש בכלי מנהלי אתרים של גוגל. זה לא שצריך עכשיו סיבה נוספת לשימוש בכלי הזה אבל גוגל מאפשרת גישה של אנשי קידום האתרים ל1000 שאילתות חיפוש פופולריות ביום, כמו גם 1,000 דפי נחיתה עבור 30 הימים האחרונים. אפשר למשל להשוות כל חודש רווחים לעומת הפסדים ברמה של תנועה חודשית של מילת מפתח, זה דבר טוב עבור תהליך קידום אתרים אבל זה ממש לא מספיק אמין. הבעיה עם בדיקת נתונים באופן מצטבר היא שאי אפשר לשייך את מילות המפתח המתייחסות להתנהגות הגולש באתר כמו כמה זמן שהה באתר או בדף מסוים.

פתרונות מעשיים:

1) למיין את המילים המובילות בתנועה מהחיפוש האורגני לפי דף כניסה לאתר.

2) למשוך את מילות המפתח דרך Webmaster Tools לאותו דף.

3) להשתמש בתנועה משוערת לכל דף לפי מילות מפתח.

4) לאמוד את שיעור ההמרה עבור כל מילת מפתח ולקשר אותה עם נתוני ביצועים אחרים ברמה של מילת המפתח.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות