איך מזהים זליגת page rank

כיצד מזהים זליגת PR של אתר

דליפת PageRank

 

אפשר לתאר את ה- PageRank כמו כדור המצוי בתוך בריכת כדורים. כשהמערכת יציבה, אין לכדורים שבבריכה שום "סיבה" נראית לעין לצאת ממנה. אבל, מתברר כי במצבים מסוימים עשוים הכדורים לזלוג החוצה.

PageRank גבוה הוא מאז ומעולם בעדיפות עליונה עבור מקדמים ומנהלי אתרים. הסיבה העיקרית לכך היא ש PR גבוה מעיד על אתר ותיק עם סמכות ותנועה רבה, ולחלופין,  העובדה כי PR גבוה משפיע בסופו של דבר על כמות התנועה באתר. מה שלא בהכרח כולם יודעים היא תופעה שבה ה PR דולף מהאתר החוצה ובמקום לקבל דירוג גבוה יותר הוא נשאר תקוע על PR נמוך יותר ממה שהוא יכול באמת לקבל.

מהי זליגת PR?

 "זליגה" של PageRank זו תופעה שקוראת משתי סיבות עיקריות. האחת היא כאשר ישנם יותר מידי קישורים יוצאים לאתרים חיצוניים, דבר שעשוי לתת  ל pagerank דרך נוכה להתפזר בין דפים שונים באינטרנט. ההשפעה של דליפת pagerank היא עמוקה ביותר כאשר אתר מקשר קישורים רבים לאתרים חיצוניים. הסיבה השניה קוראת כאשר הדפים הפנימיים אינם מקושרים היטב בינהם דבר שמשאיר מספיק מרחב כדי לתת ל PR לחמוק.

כיצד למנוע דליפת PR?

באתרי אינטרנט ובלוגים רבים יש קישורי תחתית ( פוטר) וקישורי צד (sidebars) המכילים קישורים יוצאים. הפוטר, למשל, עשוי להכיל קישורים לחברה שפיתחה את האתר או למערכת ניהול התוכן שבו הוא נבנה. הצדדי מכיל לעיתים קרובות לוגרול. הבעיה היא שבשני המקרים קישורים אלה מוצגים בדרך כלל בכל דף באתר,דבר שגורם לזליגת PageRank ואינו מוסיף שום ערך לדף. כדי לפתור בעיה זו, יש להסיר את כל הקישורים המיותרים האלה ולמקם אותם כך שיצאו מדף אחד ולא מכל הדפים באתר. פתרון זה הוא פופולרי מאוד משום שהוא מאפשר להוציא קישורים אך אינו תורם באופן דרמטי לזליגת PageRank הכוללת של האתר.

לא כל הקישורים שווים ברמת ה PR שזולג מהם ודווקא מתוך קישורים רלוונטיים ביותר עלולה להיות זליגה משמעותית יותר. קישורים בעלי חוסר רלוונטיות "יזלגו" ברמות שונות. ההבדל מתבטא בתופעת ה "גלים". כאשר הרובוט של גוגל מזהה את הקישורים היוצאים ואת היעד שלהם מופיעים גלים אשר מתאבכים אלה עם אלה.( התאבכות היא תופעה פיזיקלית המאפיינת גלים, ובה הסתבכות של כמה גלים יוצרת גל אחד בעל תבנית חדשה) כאשר ישנה התאבכות נוצר למעשה חיסור של גל אחד ממשנהו. התוצאה במקרה כזה מבטאת את הדליפה/ זליגה של PR.

הפצת PR אל דפים פנימיים באתר

ישנם טכניקות כדי לשלוט בהפצת PageRank אל תוך דפים פנימיים באתר. אם יש לך קצת תוכן מועדף שברצונך לדרג אותו גבוה, יכולים לקשר אליו בנדיבות מעמודים אחרים באתר. בנוסף, אם רוצים להימנע מבזבוז PageRank בדף, אפשר תמיד להשתמש בקישורי nofollow כאשר מקשרים אל דף פנימי.

גוגל קוראה לזה תעדוף זחילה ונותנת את הדוגמה הבאה: רובוטים של מנועי חיפוש לא יכולים להיכנס או להירשם כחבר בפורום כך שאין צורך להזמין את הרובוטים של גוגל לעקוב  אחר "הירשם כאן" או "כניסה". שימוש בקישורי nofollow במקרה כזה מאפשר להגדיר להם לסרוק דפים אחרים שאתה מעדיף לראות באינדקס של גוגל. ( GoogleBot הוא רובוט הסריקה באינטרנט של גוגל אשר מגלה דפים חדשים ועדכניים שיש להוסיף לאינדקס של גוגל)

 קישורי nofollow

דרך נוספת להגביל זליגת PageRank היא להפסיק את העברת ה PageRank דרך קישורים לחלוטין. את זה ניתן לבצע בקלות על ידי הוספת nofollow לקישורים, כפי שניתן לראות בדוגמא שלהלן:

<a/> דוגמה <"a href="http://www.example.com" rel="nofollow> 

שיטה זו יעילה מאוד אך יחד עם זאת רבים ממנהלי ומקדמי אתרים אינם ששים להוסיף nofollow לקישורים כי זה נחשב לעתים קרובות אנוכי, כדי למנוע העברת PageRank לאתרים לגיטימיים. מצד שני אנו גם לא רוצים להפסיק לגמרי את הקישורים היוצאים לאתרים, כי יש ראיות לכך שגוגל לוקחת את הקישורים היוצאים בחשבון בעת דירוג האתר. אבל כדאי בכל זאת לשקול את שימוש nofollow במקרים כמו שמקשרים למפרסמים ונותני חסות, ובכל הקישורים שיוצאים מהכותרת התחתונה או מהסרגל הצדדי של האתר.

1 מחשבה על “כיצד מזהים זליגת PR של אתר”

  1. פינגבאק: ניתוח תנועת גולשים באתר | GOLL - קידום אתרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות