מהו החזר ה- ROI של השקעה ב- SEO ?

מהו החזר ה- ROI של השקעה ב- SEO

בעידן בו  צריכים לבחור בין מגוון ערוצי שיווק דיגיטליים, ולכל ערוץ יש ROI שונה, ההחלטה היא גורלית.

איך מחשבים את ההחזר על ההשקעה של קידום אתרים?

כאן אנו מתעמקים בשאלה מדוע הקידום האורגני SEO היא ההשקעה הטובה ביותר שתוכלו לעשות בעסק שלכם, כמה זמן כדי להתחיל לראות את ההחזר על ההשקעה? החזר ה- ROI של השקעה ב- SEO.

צמיחת העסק שלך היא הישג אדיר. השקעה בגידול מספר הלקוחות והעסקאות היא משימה מאתגרת.

תחילה, נספק סקירה קצרה של מה זה SEO, נדבר על הסיבה שזה מרכיב חשוב לכל אתר ונפרט את צמיחת הלקוחות שתוכלו לראות מהתמקדות ב- SEO. משם נשווה את החזר ה- ROI של SEO לבין ה- ROI של PPC כדי לעזור לך להבין איזו השקעה נכונה יותר לעסק שלך. ומתי ניתן לצפות להחזיר את הכסף שמושקע ב- SEO.

מה זה קידום אתרים SEO?

קידום אתרים, או אופטימיזציה למנועי חיפוש, זו גישה חיובית לשיווק המסייעת לעסק שלך להופיע בראש דפי התוצאות של מנועי חיפוש (SERP) כאשר לקוחות פוטנציאליים מחפשים אותך, מוצר או שירות שלך. גוגל היא מנוע החיפוש הגדול ביותר באינטרנט. היא מהווה 57.8% מכלל תעבורת ההפניה לאתר בממוצע (פי 10 מהתנועה שפייסבוק מפנה לאתר בממוצע).

החזר ROI לשיווק תוכן ב- SEO

הנה כמה נתונים סטטיסטיים על הערך המוסף של SEO:

72% מהמשווקים און ליין מתארים שיווק תוכן כטקטיקת ה- SEO היעילה ביותר שלהם.
81% מהאנשים מבצעים סוג כלשהו של מחקר מקוון לפני שהם מבצעים רכישה גדולה.
47% מהצרכנים קראו בין 3 ל-5 פיסות תוכן שנוצרו על ידי החברה לפני ששוחחו עם איש מכירות מאותה חברה. 78% מחיפושים ניידים הממוקדים במיקום מביאים לרכישה לא מקוונת.

 איך מחשבים את ההחזר על ההשקעה של SEO כדי להצדיק את העלויות?

עלויות ההשקעה בגידול תנועת החיפוש האורגנית ישתנו באופן משמעותי, בין אם תחליטו לשכור סוכנות שיווק, משווק פנימי, או לנקוט בגישה של עשה זאת בעצמך לקידום אתרים. בתוך כך, המחירים ישתנו באופן משמעותי מסוכנות אחת לאחרת.

נתחיל עם הערך של SEO ונדבר על איך SEO מניע מכירות ונבין מדוע חשוב לשלב SEO באסטרטגיית השיווק של העסק.

החזר ה- ROI של מילת מפתח אחת.

הדרך הטובה ביותר להבין את החזר ה- ROI של SEO היא באמצעות מילת מפתח לדוגמא.

נניח שהמטרה שלך היא לדרג במקום הראשון בגוגל את הביטוי "ניתוח אף" . כאשר 1,000 אנשים מחפשים את השאילתה המדויקת הזו מדי חודש (לא כולל גרסאות קרובות אחרות שהן עוד 4,180 חיפושים נוספים בחודש).

החזר ROI של מחקר מילות מפתח SEO

הדירוג הראשון בתוצאות חיפוש אורגניות עבור שאילתה יחידה זו (26.6% שיעור לחיצה, החל מיוני 2019) יביא 266 מבקרים איכותיים לאתר מדי חודש.

אם לאתר שלך יש שיעור המרות של 1% (כלומר, האתר ממיר 1% מהמבקרים ללקוחות, מילת מפתח יחידה זו תניע לקוח חדש כל 11 יום (או 32 לקוחות בכל שנה).

עכשיו, נשלב את כל הגרסאות הקרובות שמהווים כ- 4,180 חיפושים נוספים בכל חודש. אם המילה מדורגת במקום הראשון במחצית מהגרסאות הקרובות האלה, היית רואה 66 לקוחות נוספים בכל שנה.

עכשיו נשאלת השאלה: כמה הכנסות יביאו 77 לקוחות נוספים בשנה?

כיצד ההשוואה להחזר ה- ROI של קידום אורגני SEO משתנה עם ה- ROI של קידום ממומן / חיפוש בתשלום?

רוב בעלי העסקים מייעדים את תקציב השיווק שלהם יותר על פרסום מודעות בגוגל, מדוע באופן טבעי הם מטילים ספק בכך שעליהם להעביר תקציב שיווקי כלשהו ל- SEO.

קידום ממומן / מודעות גוגל יכולות להיות אפיק פרסום נהדר, אך בשורה תחתונה צריך להביט למספרים בעיניים. רכישת לקוחות באמצעות PPC לעומת SEO:

אם היית מציע הצעה על מילת המפתח "דירות במרכז תל אביב" בפרסום מודעות גוגל, היית משלם בממוצע 6.00 $ עבור כל אדם שלחץ והגיע לאתר שלך.

הגדרת קמפיין מודעות בגוגל עבור מילת המפתח הזו (1.91% שיעור קליקים בממוצע) תביא 19 קליקים לאתרך מדי חודש.

אם האתר ממיר בממוצע 1% מאותם מבקרים באתר ללקוחות, נצתרך להפעיל את הקמפיין למשך חמישה חודשים כדי לראות לקוח אחד.

ובמספרים: שיעור המרות של 1% ומחיר של 6 דולר לקליק פירושו שכל לקוח עולה לך 600 דולר.

 

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *