קידום אתרים - אופטימיזציה למנועי חיפוש

היתרונות הבולטים של אופטימיזציה על פני טקטיקות שיווק שונות

שיווק באינטרנט מציע מגוון רחב של טקטיקות ממוקדות בקהל לקוחות פוטנציאלי רב, האינטרנט משמש זירה מסחרית גדולה עבור חברות רבות  ויש לכך סיבות טובות. הבולטת בינהן היא העובדה שכולם מחפשים במנועי חיפוש כמעט כל דבר באופן טבעי. להבדיל מטקטיקות אחרות של שיווק דיגיטלי כמו רשימות תפוצה,שיווק במייל, פרסום אינטראקטיב, תפעול ופרסום ברשתות חברתיות, יצירת ערוץ יוטיוב ופרסום במנועי חיפוש יש לתוצאות האורגניות השפעה עצומה על הגולשים שמזהים את התוצאות האלה עם אמינות ומקצועיות.

כל היתרונות של אופטימיזציה במנועי חיפוש על פני שיטות שיווק שונות

אחת הדרכים היעילות ביותר כדי לשפר את ההחזר על ההשקעה ולהרוויח יותר היא טקטיקת SEO אופטימיזציה בגוגל אשר גורמת לאתר לעמוד בכל הקריטריונים של מנועי החיפוש ובכך לקבל דירוג גבוה יותר בדף התוצאות. שיווק ברשת יכול להתנהל בגישות שונות ואסטרטגיות מגוונות כאשר המטרה הסופית היא לגרום לעסקים וחברות להרוויח יותר.

 סבלנות!  היא מילת המפתח העקרית כאשר מדובר בקידום אתרים אורגני

אופטימיזציה של מנועי חיפוש נעשת לאורך זמן ובעבודה קשה ומאתגרת. הזמן הנחוץ כדי לראות תוצאות של ההשקעה והעמל הרב מסתמך על מספר סיבות, אחד מהם הוא הגדרה מדוייקת של מילות מפתח כדי לחשוף את האתר לכמה שיותר אנשים אשר הקלידו את אותן מילות מפתח, ההצלחה תלויה מאד בבחירת מילות המפתח הנכונות והמדוייקות אשר עולות בקנה אחד עם השאילתות של קהל היעד. בשלב התחלתי של עבודת האופטימיזציה של האתר יש לשקול להשתמש בכלים נוספים כדי למקסם אסטרטגיות. המתכון לאופטימיזציה מנצחת הוא שילוב של קידום ממומן לצד קידום אורגני שהרי לאופטימיזציה לוקח יותר זמן כדי להציג תוצאות מאשר לקידום ממומן שיכול לשפוך אור על בחירת המילים הנכונות, כאשר משלבים את שניהם ביחד (לפחות בתחילת הדרך) זה גם נותן מסגרת זמן שהאתר מופיע בתוצאות מנועי החיפוש. כאשר האופטימיזציה מתחילה לתת את אותותיה ומתחילים להתקבל מיקומים בתוצאות האורגניות ניתן להוריד את המודעות הממומנות באותן מילים וביטויים והלחיצות יגיעו כבר הישר מהחיפוש האורגני מבלי לשלם על כל לחיצה.

היתרונות הבולטים של אופטימיזציה על פני טקטיקות שיווק שונות:

  • שיפור הדירוג במנועי חיפוש
  • תנועה מוגברת וממוקדת
  •  מיתוג באמצעות שקיפות רבה יותר
  • החזר על השקעה ROI בשיווק משופר בשל אופי העלות האפקטיבית של טכניקות קידום אתרים

אופטימיזציה של קידום אורגני בעידן פנדה ופינגווין דורש השקעה רבה ועבודה קשה כדי לקבל מיקומים טובים

אין מתכון סודי או שיטה אחת ברורה כדי לדרג אתר בדף התוצאות הראשון. למעשה כל אתר בכל תחום יכול לדרג בדף הראשון בעזרת טקטיקות קידום אתרים שונות, יחד עם זאת שימוש מופרז בהם יכול לעשות אופטימיזצית יתר וגוגל עשויה לפסול אותו על כך, דבר שעלול להוביל לירידה של דפים אחורה בתוצאות החיפוש.

אז מה בכל זאת ניתן לעשות? ראשית כל צריכים להפנים כי בעידן החדש הזה של עדכוני אלגוריתם כמו פינגווין ופנדה למיניהם יש להגיש למנועי החיפוש (גם לגולשים כמובן) תוכן קריא וטבעי ללא מילות מפתח צפופות מדיי, לא לעשות שימוש רב בביטויי מפתח בתגיות הכותרת ובכותרת המשנה, ובוודאי לא להסתמך על בניית קישורים אגרסיבית.

מאט קאטס, הצ’יף של גוגל בנושא האנטי ספאם ממהיר: “מילות המפתח לא צריכות להופיע רק בצורתן המקורית. אנחנו משקיעים עבודה רבה בפיתוח הבנת מילים נרדפות, כך שנוכל למצוא דפים טובים יותר שלא משתמשים בהם דווקא באותן המילים שהמשתמש הקליד “.

מיקום תלוי בהרבה יותר מסתם איתותים של רשת חברתית

אי אפשר להסתמך רק על קישורים מרשת חברתית ולחשוב שכך נשיג מיקום אורגני ולכן יש לחשוב על בניית קישורים חכמים יותר או חזקים יותר. הדרך הקלה ביותר לבנות קישורים באופן טבעי (זה מאד חשוב לגוגל) לאורך זמן היא על ידי בלוגים. גוגל רואה בכל פוסט בבלוג כאילו הוא דף חדש באתר בתנאי שהדף הוא על נושא ספציפי וכך הוא יכול בקלות להופיע בתוצאות החיפוש של אותו נושא ולהוביל את קוראי הבלוג הישר לאתר.

אין נוסחת קסם להשגת מיקום בחיפוש האורגני בגוגל והשורה התחתונה היא שזה הופך להיות קשה יותר ויותר לכבוש מיקומים בתוצאות חיפוש האורגניות אך עדיין יש כמה דברים מאוד חכמים שאפשר לעשות ואלו הדברים שגוגל רואה ומפרגנת עליהם בדירוג. גוגל אוהבת אתרים סמכותיים ועשירים בתוכן כי יש שם מספר רב של עמודים שמעיד על כך שהתחום מבוסס יותר. גוגל אוהבת גם התקדמות איטית וטבעית של קישורים שמפנים לאתר כמו גם קישורים מבלוגים גדולים בקצב איטי. התחרות וההתלבטות כיצד לספק את הסחורה למנועי החיפוש דורשת היום יצירתיות רבה מפני שהגישה הישנה של אופטימיזציה מושלמת עלולה להוביל לתוצאה הפוכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות