טקטיקות של קידום אתרים

איך לנצל הזדמנויות בטקטיקות שונות של קידום אתרים

“גול יד האלוהים” – כיבוש מטרות בקידום אתרים “זה עלול להוביל לכרטיס אדום אבל מצד שני זה עשוי להיות הגול של החיים”

תשאלו את מראדונה איך השער הזה מול אנגליה במונדיאל 1996 במקסיקו הקפיץ אותו אל ראש רשימת השחקנים הטובים בעולם, אם היה עושה את זה שוב? לא בטוח, זה תלוי כמובן בסיטואציה ובמומנטום. הגול הזה הוא דוגמא טובה של איך לנצל את הטיימינג המושלם בקידום אתרים כדי לכבוש את המטרה.

מטרה מס 1 – מקום ראשון בגוגל – להגדיל את הנראות של האתר

אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO נועדה כדי לאמן אתרים ולהכשיר אותם לכבוש את דף התוצאות הראשון על פי מילות המפתח המתאימות. שם כידוע מחכים לכם המון לקוחות פוטנציאליים. קידום אתרים אורגני בתוצאות הטבעיות של גוגל הוא די דומה לתהליך של אימון קבוצת כדורגל כאשר המטרה היא ראש הטבלה והטבלה לא משקרת מי שמשקיע יותר למעלה ומי שפחות למטה. ישנם המון מיתוסים של איך לקדם אתר בגוגל בכל מיני שיטות ודרכים שונות ומשונות אבל הבסיס הוא זהה בשניהם ודורש תכנון חכם, נחישות, עבודה יומיומית וסבלנות.

אופטימיזציה למנועי חיפוש “SEO” היא גורם חשוב ביותר כאשר מדובר בשיווק והמטרה היא להגדיל את החשיפה של מותג.

נראה שאנשים רבים מחפשים איזשהו מקל קסמים שיעשה להם את העבודה לקלה ומהירה יותר כאילו שיש נוסחה אחת טקטיקות בקידום אתריםפשוטה ואחידה לקידום אתרים ושכל אחד יכול לעשות זאת לכל אתר וזה מיד יוביל אותם לדף החיפוש הראשון של גוגל. האמת היא שאין נוסחה מדוייקת וכולם צריכים לתכנן אסטרטגיות קידום אתרים ייחודית באופן ספציפי לאתר שיכולה לעבוד ביעילות עבורו. גוגל ממשיכה כהרגלה לנסות ולפצח את מה שנקראה בתעשייה “טקטיקות כובע שחור”, פנדה ופינגווין למיניהם שאמורים להתמודד עם אותם אנשים שיעשו כל דבר כדי לדרג את האתר שלהם בחלק העליון של דף התוצאות הראשון במנועי חיפוש. גוגל הזהירה שוב ושוב מפני טקטיקות כובע שחור והבהירה שהן אסורות, טקטיקת כובע לבן היא הגישה הנכונה והמקובלת והיא מה שהתעשייה מתייחסת אליו כגישת קידום אתרים נכונה.

לדוגמה כמה טקטיקות כובע לבן וטקטיקות כובע שחור:

טקטיקות כובע לבן

טקטיקות כובע שחור

  • קישורים פנימיים: קישור לדפי האינטרנט שלך באמצעות תוכן באתר.
  • יצירת תוכן: יצירת תוכן מקורי רלוונטי וטרי לאתר.
  • פוסט אורח: להציע תוכן בעל ערך בתמורה לקישור חוזר אל האתר .
  • מחקר מילות מפתח: זה יעזור להבטיח כי אתה מכוון מילות מפתח באיכות שרלוונטיות לתוכן  האתר.
  • דחיסת מילות מפתח: הצבת מספר גדול של מילות מפתח רלוונטיות לדף.
  • טקסט מוסתר: הכללת טקסט או מילות מפתח שהן באותו צבע כמו של רקע הדף.כאשר מנועי חיפוש רואים את זה והגולשים לא.
  • דפי סף: הכנסת דפים נוספים רק כדי למקד מילת מפתח.
  • הסוואה: הצגת מידע שונה למנועי החיפוש באמצעות תגיות מטא / תיאורים.

גוגל אוהבת לשמור כל הזמן את העוסקים בתחום של קידום אתרים עם האצבע על הדופק וגורמת לנו להלך על קצות האצבעות, הגבול הדק שבין טקטיקות כובע שחור לבין כובע לבן יכול להטשטש לפעמים ומכאן נולדו בעצם “טקטיקות כובע אפור”. טקטיקות אלה בדרך כלל לא נמצאות בשימוש אבל במצבים מסוימים ניצול נכון שלהן באלגנטיות יכול מאד להועיל בהשגת המטרה ולכן זה נחשב מוסרי.

להלן כמה מטקטיקות כובע אפור (במקום הנכון ובזמן הנכון):

  • תוכן כפול: פעולה זו נחשבת אתית באתר כאשר יש לה הרשאה לכך ואתם חושבים שזה יכול להיות בעל ערך לקוראים של האתר, מפרסמים את המאמר המועתק ומוסיפים גם קישור אל האתר שבו פורסם המאמר במקור, זו נחשבת דרך טובה להפצת תכנים ברשת.
  • הסוואה: אם האתר שלכם מבוסס על תמונה, זה עשוי להיות נחוץ כדי ליצור תוכן עבור מנועי החיפוש שהמשתמשים לא יכולים לראותזה גם עובד לדוגמה אם באתר יש אזור סגור “לחברים בלבד”  כמו אזור שבו יש רק קבוצה מסויימת של אנשים שיכולים לראות את התוכן ספציפי, ייתכן שנרצה שמנועי החיפוש יוכלו לראות את התוכן, אך לא המשתמשים.
  • קניית קישורים: זה בסדר לשלם עבור קישורים למטרות פרסום בלבד. יחד עם זאת זה לא אתי לקנות קישורים עבור קישור פופולרי. אם אתם רוצים קישורים לקישור פופולרי, עליך להציע תוכן איכותי או באמצעות פוסט אורח או על ידי קישורים טבעיים.
  • מדיה חברתית אוטומטית: יש כמה אתרי אינטרנט  שנוהגים לשלוח למשתמש הודעה אוטומטית בעת התחברות באמצעות מדיה החברתית. זאת למרות שמנועי חיפוש לא מקשרים את זה לאתר זה בהחלט נחשב מעצבן יותר מכל דבר אחר.

הרוב המכריע של חברות קידום אתרים לא נוהג להשתמש בטקטיקות של כובע שחור וכובע אפור וזאת כיוון שהן לרוב אינן הכרחיות ואפשר להסתדר יפה מאד גם בלעדיהן. רוב החברות יכולות להסתדר מצוין ולכבוש מטרות בעזרת כובע לבן בלבד. אולם הפעם היחידה שבה מקדם אתרים צריך לשקול האם לעשות מעשה ולהלך על הקו הדק שבין הכובע הלבן והאפור היא כאשר יש לכך באמת הצדקה ובתנאי שזה לא גולש לטקטיקת כובע שחור כמובן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות