SEO – מה זה ולמה כל מי שיש לו אתר צריך את זה?

קידום אתרים אורגני 

בעולם בו בעלי עסקים צריכים להחליט בין שכירת איש שיווק ומכירות לבין השקעה
בעשרות סוגים שונים של ערוצי שיווק, האפשרויות יכולות להראות מאד מכריעות.

במילים אחרות, אם אתם מתכוונים להשקיע באפיק שיווקי אחד, עליכם להשקיע ב- SEO

SEO אופטימיזציה במנועי חיפוש

המתחרים שלך נמצאים בראש העמוד ? מתקשה להגיע אל קהל היעד ?

הקל על מנועי החיפוש להבין את התוכן שלך וכיצד הוא רלוונטי למשתמשים, והם יוכלו לשלוח לך תנועה רלוונטית.


seo - קידום אתרים אורגני

SEO / קידום אורגני דואג שהאתר שלכם יענה בצורה המלאה ביותר על דרישות מנועי החיפוש כשהמוביל בראשם הוא כמובן גוגל. למה? בגלל שאתר שעונה על הדרישות של מנוע החיפוש – הוא אתר שמנוע החיפוש יעדיף להציע לגולש כשהוא מחפש משהו שקשור לתחום בו עוסק האתר.

קידום אתרים במטרה להגדיל את תנועת המבקרים באתר

תהליך יצירת תנועה איכותית וטבעית של גולשים לאתר היא משימה מורכבת וחשובה ביותר כדי להפוך כל אתר לאתר מצליח. קידום אתרים מקצועי אל ראש דף התוצאות הראשון במנועי החיפוש הוא כלי רב ערך עבור משיכת תנועה רבה של מבקרים. מנועי החיפוש עובדים על עיקרון פשוט של התאמה בין מילות חיפוש שהגולשים מקלידים לבין הרלוונטיות שלהן לתוכן האתר, לכן כאשר נרצה לקדם אתר בתחום מסויים אנו נדגיש את מילת החיפוש הרלוונטית ביותר המתארת את נושא האתר. מילת המפתח נבחרת לאחר מחקר מילות חיפוש מקיף בו בודקים את כמות החיפושים עבור אותה מילה ורמת התחרות בדף התוצאות. להתמקד בביטויי מפתח שמהם ניתן לקבל לא רק את הדירוג הגבוה בדף הראשון, אלא גם כדי למשוך תנועה איכותית יותר. אנחנו נאשר את כל מילות המפתח יחד איתך בתחילת התהליך כדי לוודא שהן מתאימות. אנחנו מבצעים מחקר מילות מפתח קפדני כדי להבטיח שלמילות המפתח הממוקדות יש את התמהיל הנכון של החיפושים הממוקדים, נפח חיפושים והתחרות, כל זאת על מנת להבטיח תוצאות טובות.

הידעת ? על פי הצהרת גוגל : “איש אינו יכול להבטיח מיקום מדוייק בדף התוצאות”.

קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש SEO כולל בתוכו פעולות אופטימיזציה כדי לגרום לאתר לתקשר טוב יותר עם מנועי החיפוש ובהתאם לכך לקבל דירוג גבוה יותר. התחייבות על מיקום ספציפי בדף אינה אפשרית, כל שניתן לעשות הוא להתחייב על הכנסת האתר בביטויים הנבחרים לעמוד הראשון בתוך תקופת עבודה של עד 6 חודשים מלאים, זאת על מנת להבטיח כי לגוגל ושאר מנועי החיפוש יש מספיק זמן כדי לסרוק ולעדכן את עבודת הקידום שלנו. פחות מפרק זמן זה, בלתי אפשרי להבטיח תוצאות. תוצאות הם בהחלט לא רק מיקומים, תוצאה נמדדת בנפח התנועה ובאיכות שלה להמיר מבקר ללקוח. העבודה על קידום האתר מתבצעת בשני מישורים, האחד הם פעולות ושינויים שמבצעים בתוך האתר עצמו כמו תוכן האתר וקוד האתר, המישור השני הוא בפעולות הנעשות מחוץ לאתר כמו אתרים שותפים, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד המון פעולות שקורות בשלבים שונים בתוך תהליך קידום אתרים. יצירת שיתופי פעולה עם אתרים אחרים אשר מפנים אלינו גולשים דרך קישור לאתר הם גם דרך לקבלת תנועה של מבקרים חדשים וגם איתות למנועי החיפוש שהאתר הוא רלוונטי, בעיקר אם מקבלים קישורים מאתרים איכותיים וסמכותיים. SEO הוא חוד החנית בעולם השיווק המודרני ומהווה גם השפעה עצומה על המוניטין והמותג. להיות בדף התוצאות הראשון בגוגל זה נכס אסטרטגי שיווקי במעלה ראשונה עבור כל עסק או חברה אשר רוצה לבסס את מעמדה ולהגדיל את רווחיה.

הנה דוגמה: יש לכם עסק של קייטרינג חלבי לאירועים – ובניתם לו אתר אינטרנט. באתר שלכם לא נעשתה עבודת SEO – הוא לא עבר אופטימיזציה למנועי החיפוש. גולש שמתכנן אירוע נכנס לגוגל לחפש קייטרינג חלבי לאירועים. הוא מקליד את מילת הביטוי “קייטרינג חלבי לאירועים” בשורת החיפוש ומקבל את עמוד התוצאות הראשון. ברוב המכריע של המקרים, הגולש יבחר אתר שמופיע ב-4 המקומות הראשונים בעמוד התוצאות. האתרים שיתפסו את המיקומים הללו – הם אתרים שמנוע החיפוש סרק ומצא כי הם עונים על כמה שיותר מדרישותיו. מאחר והאתר שלכם לא מקודם אורגנית במנועי החיפוש (לא נעשתה עבודת אופטימיזציה למנועי החיפוש, SEO) – הוא אינו מופיע בעמוד הראשון של התוצאת, ולכן הגולש (הלקוח הפוטנציאלי) לא יכול להחשיף אל העסק שלכם בכלל (כי הוא פשוט לא מופיע), והעסק שלכם מפסיד לקוח. אחרי שהסברנו מה זה בככל, קל להבין מי צריך SEO. כל בעל אתר, שמעוניין שקהל יגיע אליו, חייב SEO.

כיצד להשקיע ב- SEO עבור ההחזר על ההשקעה הגבוה ביותר?

קידום אתרים אורגני SEO היא ההשקעה הטובה ביותר שתוכלו לעשות בשביל העסק שלכם וזה מתבטא בעיקר בהחזר על ההשקעה שלכם ה- ROI. לכל מילה או ביטוי שתדרגו בדף הראשון יש פוטנציאל המרה גבוה מאד שיכול לספק לעסק לקוחות חדשים בכל חודש. מיקום המילה בדף הראשון הוא קריטי כיוון שאחוז ההקלקות על התוצאות הראשונות בדף גבוה יותר ולכן מיקום גבוה יותר בדף ישפיע על ה ROI לטובה.

איך מגיעים למקום הראשון בגוגל?

איך גורמים לגולש שמחפש את השירות שאתם מציעים – להגיע לאתר שלכם לפני שהוא מגיע למתחרה? צריך לשאוף גבוה. במיקומים. כפי שציינו קודם, רוב הגולשים שמחפשים דבר מה בגוגל, אפילו לא טורחים לעבור לעמוד השני של תוצאות החיפוש. לכן, אתם רוצים מאוד להיות ממוקמים גבוה כל שאפשר בין התוצאות הראשונות. בשלב זה, כבר הבנתם שבשביל להגיע לשם האתר שלכם צריך להיות מותאם לדרישות מנועי החיפוש – ובשביל זה צריך קידום אורגני SEO.

אבל מה עושים בדיוק ב SEO? ממה מורכבת הנוסחה המנצחת?

SEO – קידום אתר במנועי החיפוש – כרוך בביצוע שינויים באתר עצמו ומחוצה לו, תהליך זה נקרא “אופטימיזציה” והוא אמור להיטיב את התקשורת בין האתר לבין מנועי החיפוש. לא די בכך שאתר יהיה אטרקטיבי עבור הגולש ברמה ויזואלית וברמת נוחות השימוש; בכדי שאתר יוכל להתקדם לתוצאות גבוהות במנועי החיפוש הוא צריך להיות בנוי נכון עבור מנועי החיפוש, כשבראשם גוגל. מנועי החיפוש מחשבים את איכותו של אתר מסוים באמצעות מאות פרמטרים. אתר שעונה על כמה שיותר פרמטרים, מוביל את מנועי החיפוש למסקנה שהאתר בנוי בצורה טובה יותר מאתרים אחרים, ולכן כדאי למקם אותו במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש מזה של אתר מתחרה.

SEO שם דגש על 3 פרמטרים חשובים:

  • ניקיון הקוד של דפי האתר ותקינות מבנה האתר ועמודיו ע”פ דרישות מנועי החיפוש. (תגי מטא נכונים, מבנה נכון של תוכן, וכן הלאה).
  • תיקון תקלות שמתרחשות במהלך פעילות האתר.
  • התאמת האתר להנחיות ושיפורים טכנולוגיים חדשים שיוצאים מעת לעת – לדוגמה, הפיכת אתר לרספונסיבי ולמותאם מובייל, בהתאם להנחיות חדשות של גוגל.

תהליכי SEO:

  • בדיקת קוד האתר והתאמתו למנועי החיפוש.
  • מחקר שוק ומתחרים.
  • הכרות עם העסק שלכם, מהם הצרכים, מיהם הלקוחות שאתם מחפשים, תהליכי עבודה בשיווק.
  • מחקר ואיתור מילות המפתח המתאימות ביותר לעסק שלך.
  • עריכת הטקסטים באתר והתאמתם לקידום אורגני במנועי חיפוש.
  • טיפול בתפריטי האתר ובמנגנון ממשק המשתמש להתאמה מירבית לקידום האתר.
  • אופטימיזציה למבנה ודפי האתר, טיפול בכותרות הדפים ובתתי הכותרות.
  • טיפול במטא תג.
  • טיפול בתמונות והתאמתן לאופטימיזציה למנועי חיפוש.
  • ובניית קישורים נכנסים מאתרים חיצוניים שמקשרים לאתרכם.
  • הוספת האתר לאינדקסים שונים הקיימים ברשת להגדלת החשיפה.
  • פרסום במדיה חברתי כמו יוטיוב, פייסבוק, טויטר וכדומה.

כיצד מבצעים SEO?

• טיפול במבנה האתר ובהיררכיה שלו: היררכיית האתר היא חלק חשוב מעבודת SEO. כל אתר בנוי לפי היררכיה מסוימת. על פי רוב, ההיררכיה הנפוצה מורכבת מעמוד ראשי, שנקרא גם “עמוד הבית” – עמודי תוכן פנימיים עיקריים (לדוגמה: אודות, צור קשר, בלוג שאליו עולים פוסטים וכן הלאה) – ועמודי תוכן פנימיים יותר. ככל שהדפים קרובים יותר לדף הבית – כך עולה חשיבותם. מקדם אתרים דואג שההיררכיה באתר תהייה טובה ונכונה. (מבנה טוב של אתר, הוא כזה בו דף הבית מקשר אל העמודים הפנימיים ה”קרובים” אליו – והדפים הללו מקשרים אל העמודים שנמצאים מתחתם מבחינת היררכיית החשיבות שלהם באתר.

טיפול בתוכן באתר

ככל שהתוכן איכותי יותר, ובנוי בהתאם לתצורה ולקריטריונים שגוגל קבעה, כך הוא מקודם יותר – כלומר, יש יותר סיכויים שהוא ידורג במיקום גבוהה בתוצאות החיפוש. כיום, בשונה מבעבר, התוכן חייב להיות שימושי ובעל ערך עבור הגולש. אם בעבר היה ניתן לכתוב תוכן דל, קצר ולא ממש מועיל עבור הגולש, היום תוכן איכותי עבור הגולש הפך לאחד מהקריטריונים החשובים ביותר של גוגל, כאשר היא בוחנת את איכות האתר שלכם. חלק חשוב מעבודת הSEO כרוך בהתאמת התוכן הקיים באתר לפרמטרים של גוגל – התוכן חייב להיות עשיר, עם ערך מוסף עבור הגולש – לצד התאמה לדרישות הטכניות של מנועי החיפוש מבחינת המבנה (מבנה והיררכיית כותרות, תגי מטא, וביטויים ומילות מפתח, ועוד).

שינויים בקוד האתר

מרבית חברות בניית האתרים בונות אתרים לפי קוד תכנות שאינו אופטימלי עבור מנועי החיפוש. אתר שהקוד שלו אינו מותאם לדרישות מנועי החיפוש, יהיה אתר שמנועי החיפוש יקטלגו כפחות אטרקטיבי עבורם, ויתנו לו עדיפות פחותה במיקום בתוצאות החיפוש. לכן חשוב לטפל בקוד האתר. טיפול בקוד האתר הוא חלק חשוב מעבודת הSEO, ונעשה בשלבים הראשונים של עבודת הקידום האורגני.

בניית קישורים

SEO מורכב גם בניית קישורים. מה זאת בניית קישורים ולמה צריך את זה? עוד פרמטר חשוב על פיו אתר נמדד על ידי מנועי החיפוש הוא כמות ואיכות של קישורים מאתרים חיצוניים – אל האתר שלכם. קישורים רבים (ואיכותיים!) מאתרים חיצוניים אל האתר שלכם – מובילים את מנועי החיפוש למסקנה שהאתר שלכם חשוב ושיש למקם אותו גבוה בתוצאות החיפוש שלו. דוגמה לאתרים שהפכו לאתרי אוטוריטה – ומקבלים קישורים חיצוניים רבים: ויקיפדיה, אתרי חדשות – YNET, MAKO, וכן הלאה.

SEO – לשחק במגרש של הגדולים

גוגל היא ענקית מנועי החיפוש בימנו. היא ממשיכה להשתכלל כל הזמן, לעדכן אלגוריתמים ולהוציא הנחיות חדשות למנהלי האתרים. SEO הוא הרבה מעבר ל”טכנאות אתרים”. עבודת SEO דורשת דינמיות מחשבתית ומעשית, ויכולת להישאר רגיש ומעודכן לשינויים והשכלולים התדירים של מנועי החיפוש – ולפעול בהתאם, על מנת להוביל את האתר למיקומים מצוינים ולדאוג שהוא ישאר שם זמן רב ככל שניתן. עבודת SEO חובבנית – תוביל לתוצאות בהתאם. אם רוצים שאתר ימקסם את הפוטנציאל שלו – חשוב שתיעשה בו עבודת SEO מקיפה, יסודית, ועמוקה, שתבוצע על ידי מומחים. מדובר בהשקעה משתלמת לטווח רחוק; תוצאות גבוהות של SEO נשארות לאורך זמן, ובשונה מקידום ממומן, הן אינן נמחות כליל כאשר הפרסום יורד. כמובן, יש לתחזק את הSEO באתר באופן רציף ותדיר, על מנת לשמר את התוצאות הללו, אך כאשר הן מושרשות – הן נשארות לאורך זמן ומביאות לתוצאות טובות מאוד, ולהחזר השקעה מעולה. SEO הוא לשחק מול גוגל, במגרש שלה. חשוב לדעת את החוקים ולעמוד בקצב. משחק טוב יוביל לניצחון, שיתבטא בסופו של דבר ביותר תנועה לאתר שלכם = יותר לקוחות ואחוזי סגירה גבוהים יותר.

עשה ואל תעשה

בקידום אתרים אורגני יש חוקים מאד ברורים שאם אתה עובר עליהם אתה עלול לחטוף סטירה.

אם אתם רוצים לדעת איך עושים את זה אז קחו בחשבון את החוקים של גוגל בנושא “אופטימיזציה למנועי חיפוש” – עשה ואל תעשה והיו מאד נחושים שלא לבצע פעולות שעלולות לסכן את האתר ולהעלים אותו מתוצאות החיפוש לחלוטין.

  • שתפו את המידע הכי רלבנתי שיש לכם בתחום.
  • ספקו תוכן חדש, ייחודי ומעניין.
  • השתמשו במילות מפתח ושלבו אותן בצורה הגיונית וטבעית.
  • הקפידו ליצור כותרות משנה לגושי התוכן לפי היררכיה נכונה.
  • מטא תג: כותרת ראשית + תיאור
  • הצמידו תמונה ראשית לעמוד ותייגו אותו עם ALT TAG טקסט חלופי, כדי שהרובוט של גוגל יוכל להבין את משמעות התמונה והשייכות לתוכן.
  • השתמשו בהצעות החיפוש של גוגל תחת חיפוש מילות המפתח שלכם ושלבו אותן באתר.
  • צרו קישורים לעמודי תוכן פנימיים באתר ונטבו אותם תוך כדי שימוש בביטויים מגוונים.
  • קשרו את האתר עם גוגל ביזנס, כדי שתוכלו לשלוט על דף העסק שלכם בתוצאות החיפוש.

הימנעו מ-

  • בניית אתר שאינו מותאם למובייל.
  • חסימת דפי האתר לסריקה של מנועי החפוש.
  • תגי מטא משוכפלים.
  • כותרות ארוכות, ריקות או שאינן קשורות לתוכן הדף.
  • תיאור עמוד, ריק מתוכן או שאינו קשור לתוכן הדף.
  • דחיסת מילות מפתח.
  • הוספת נתונים שאינם גלויים למשתמשים.
  • ניווט מסורבל הדורש הרבה קליקים על מנת להגיע לדף מסוים.
  • קישורים שבורים.
  • דפים שאינם קיימים “שגיאה 404”
  • כתובות URL ארוכות מדי.
  • הצגת תוכן שאינו רלבנתי לכותרת ולתיאור הדף.
  • הצגת תוכן שמנוסח ברמה ירודה עם שגיאות כתיב.
  • הצגת גושי תוכן ללא היררכיה וללא חלוקה לפסקאות או כותרות משנה.
  • תוכן משוכפל שמופיע בהרבה דפים באתר.
  • תוכן מועתק מאתרים אחרים.
  • שימוש בקישורים מיותרים.
  • אופטימיזצית יתר בהגדרות ALT תג לתמונות.
  • קניית קישורים נכנסים.
  • בניית קישורי ספאם.
  • שגיאות שרת.
  • אחסון ברמה ירודה.
  • טעינת עמוד איטית.

קידום אורגני: עדכונים וחידושים

אף אחד לא אוהב להישאר מאחור. אפשר לתאר את זה כמרתון אין סופי. השינויים שגוגל מוסיפה לכלי החיפוש שלה משנים את הכללים, לכן חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולהישאר מעודכנים בכל הנוגע לתוצאות החיפוש.

קידום אורגני בשנת 2020 מספק אתגרים חדשים, גם כדי להשיג דירוגים גבוהים במילות המפתח, וגם כדי לשמור על מיקומים קיימים.