מהו SEO ואיך עושים קידום אתרים אורגני בעזרת אופטימיזציה במנועי חיפוש?

קידום אורגני seo זו הדרך לקדם אתר אל מיקומים גבוהים ביותר בתוצאות החיפוש האורגניות. קידום אתרים SEO – אופטימיזציה במנועי חיפוש שנקראת ‘Search Engine Optimization’ משמשת אמצעי יעיל להגדלת החשיפה בגוגל, הגדלת התנועה לאתר והיא מבוססת על עקרונות ואלגוריתמים מורכבים ומשתנים.

SEO: קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש – רקע כללי

קידום אורגני SEO הוא תהליך שעובר אתר בעזרת אופטימיזציה למנועי חיפוש אשר דואגת שהאתר יענה בצורה המלאה ביותר על דרישות מנועי החיפוש, כשהמוביל בראשם הוא כמובן גוגל. למה? בגלל שאתר שעונה על הדרישות של מנוע החיפוש הוא אתר שגוגל יעדיף להציע לגולש כשהוא מחפש משהו שקשור לתחום בו עוסק האתר. אופטימיזציה במנועי חיפוש SEO מספקת לאתר יותר חשיפה, יותר לידים ויותר מכירות.

רוצים למקסם את הפוטנציאל של האתר? – חשוב שתיעשה בו עבודת SEO מקיפה, יסודית, ועמוקה, שתבוצע על ידי מומחים לקידום אתרים. מדובר בהשקעה משתלמת לטווח רחוק: תוצאות גבוהות של SEO נשארות לאורך זמן, ובשונה מקידום ממומן, הן אינן נמחקות כליל כאשר הפרסום יורד. כמובן שיש לתחזק את ה SEO באתר באופן רציף ותדיר על מנת לשמר את התוצאות הללו שלא ידחקו לאחור, אך כאשר הן מושרשות – הן נשארות לאורך זמן ומביאות לתוצאות טובות מאוד, ולהחזר השקעה מעולה. 

פעולות מרכזיות כחלק מתהליך קידום אתרים SEO

אפיון והגדרת הפרויקט

  • אפיון צרכים והבנת המטרות
  • ניתוח ולמידה של התחום וביצועי המתחרים.
  • בניית אסטרטגיה  מותאת אישית למטרות האתר.
  • מחקר מילות מפתח וניתוח מילות חיפוש וביטויים רלוונטיים.
  • אישור רשימת המילים והביטויים לקידום.
  • הוספת האתר לתוכנת מעקב עבור הפקת דוחות.
  • הפקת דוח התחלתי – דוח מצב ביום תחילת הפרויקט.

התקנת כלים ותוכנות מעקב

  • התקנת מערכת Google analytics
  • התקנת מערכת Google search console
  • הגדרת המרות באתר לניתוח ושיפור יחס המרה באתר.
  • בדיקת קישורים נכנסים והתקנת מערכת למעקב.

רישום לאינדקסים ומנועי חיפוש

  • הגשת אתר לאינדקסים ומנועי חיפוש להגברת המותג.
  • בחינת אינדוקס דפי האתר בגוגל וטיפול בבעיות סריקה ואינדוקס.

טיפול טכני באתר ושיפור ביצועי האתר

  • אופטימיזציה לתוכן האתר, שיפור התוכן בהתאמה למילות החיפוש.
  • בדיקת מבנה האתר והתאמה לדרישות מנועי חיפוש.
  • שיפור הנעה לפעולה ויחס המרות באתר.
  • שיפור מהירות אתר, זמן טעינה וחווית משתמש.

טיפול בקוד האתר: אופטימיזציה של הקוד

  • עריכת כותרות ראשיות בכל עמודי האתר, H1 
  • עריכת בכותרת משנה בכל עמודי האתר  H2 – H3
  • עריכה של תגיות Meta בכל עמודי האתר (meta keywords, meta description, meta title)
  • הגדרת תגיות ALT לתמונות (טקסט אלטרנטיבי)
  • טיפול בשגיאות קוד באתר.
  • התאמה של URL – כתובות האתר
  • יצירת מפת אתר:  sitemap.xml וקובץ robots.txt

חיזוק האתר ובניית סמכות ברשת

  • בניית קישורים נכנסים לאתר ממקורות רלוונטיים וסמכותיים.
  • הפצת סרטונים ותמונות ברחבי הרשת.
  • הגדלה והגברה של החשיפה ברשת.
  • יצירת אזכורים חיוביים ברשתות חברתיות.
  • יצירת שיתופי פעולה והחלפת קישורים בתחום.
  • ניתוח, ניטור ומעקב אחרי קישורים נכנסים לאתר.

ניתוח ביצועים ושיפור תהליכים

  • ניתוח התנועה לאתר, סימון והתמקדות בביטויים ממירים.
  • בדיקת איכות הפניות שמגיעות דרך האתר.
  • שיפור והגדלה של מילים וביטויים ממירים.
  • ניתוח ומעקב של הפניות מהאתר לצורך הגדלת המרות.
SEO - קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש

עקרונות קידום אורגני SEO והתאמה בין מילות חיפוש לתוכן באתר

תהליך יצירת תנועה אורגנית ואיכותית של גולשים לאתר היא משימה מורכבת וחשובה ביותר כדי להפוך כל אתר לאתר מקודם בגוגל. קידום אתרים מקצועי אל ראש דף התוצאות הראשון במנועי החיפוש הוא כלי רב ערך עבור משיכת תנועה רבה של מבקרים. מנועי החיפוש עובדים על עיקרון פשוט של התאמה בין מילות חיפוש שהגולשים מקלידים לבין הרלוונטיות שלהן לתוכן האתר, לכן כאשר נרצה לקדם אתר בתחום מסויים אנו נדגיש את מילת החיפוש הרלוונטית ביותר המתארת את נושא האתר. מילת המפתח נבחרת לאחר מחקר מילות חיפוש מקיף בו בודקים את כמות החיפושים עבור אותה מילה ורמת התחרות בדף התוצאות. 

SEO לאתר בגוגל זה להתמקד גם בביטויי מפתח שמהם ניתן לקבל לא רק את הדירוג הגבוה בדף הראשון, אלא גם כדי למשוך תנועה איכותית יותר. אנחנו נאשר את כל מילות המפתח בתחילת תהליך כדי לוודא שהן מתאימות למילות החיפוש. ביצוע מחקר מילים קפדני במסגרת אופטימיזצית SEO יכול להבטיח שלמילות המפתח הממוקדות יש את התמהיל הנכון של החיפושים הממוקדים, נפח חיפושים והתחרות, כל זאת על מנת להשיג תוצאות טובות יותר.

איכות התוכן באתר

איכות התוכן של כל דף ודף באתר נבחנת בקפידה על ידי מנועי החיפוש. ככל שהתוכן איכותי יותר, ובנוי בהתאם לתצורה ולקריטריונים שגוגל קבעה, כך הוא מקודם יותר – כלומר, יש יותר סיכויים שהוא ידורג במיקום גבוהה בתוצאות החיפוש. כיום, בשונה מבעבר, התוכן חייב להיות שימושי ובעל ערך עבור הגולש. אם בעבר היה ניתן לכתוב תוכן דל, קצר ולא ממש מועיל עבור הגולש, היום תוכן איכותי עבור הגולש הפך לאחד מהקריטריונים החשובים ביותר של גוגל, כאשר היא בוחנת את איכות האתר שלכם. חלק חשוב מעבודת SEO כרוך בהתאמת התוכן הקיים באתר לפרמטרים של גוגל – התוכן חייב להיות עשיר, עם ערך מוסף עבור הגולש – לצד התאמה לדרישות הטכניות של מנועי החיפוש מבחינת המבנה (מבנה והיררכיית כותרות, תגי מטא, וביטויים ומילות מפתח, ועוד).

למה חשוב להשקיע בקידום אורגני ואופטימיזציה SEO לאתר?

המתחרים שלך נמצאים בראש העמוד ? מתקשים להגיע אל קהל היעד ? הקל על מנועי החיפוש להבין את התוכן שלך וכיצד הוא רלוונטי למשתמשים, והם יוכלו לשלוח לך תנועה רלוונטית של לקוחות חדשים.

איך SEO ומנוע החיפוש של גוגל עובד?

קבלו הסבר קצר על שיטת העבודה של אופטימיזציה במנועי חיפוש SEO

גוגל היא ענקית מנועי החיפוש בימנו. היא ממשיכה להשתכלל כל הזמן, לעדכן אלגוריתמים ולהוציא הנחיות חדשות למנהלי אתרים. SEO הוא הרבה מעבר לניהול אתרים. עבודת SEO דורשת דינמיות מחשבתית ומעשית, יכולת להישאר רגיש ומעודכן לשינויים והשכלולים התדירים של מנועי החיפוש – ולפעול בהתאם, על מנת להוביל את האתר למיקומים גבוהים בגוגל ולדאוג שהוא ישאר שם זמן רב ככל שניתן.

לאיזה תוצאות לצפות מקידום אורגני SEO?

הידעת ? על פי הצהרת גוגל : “איש אינו יכול להבטיח מיקום מדוייק בדף התוצאות”.

קידום אתרים אורגני SEO כולל בתוכו פעולות אופטימיזציה שנועדו לגרום לאתר לתקשר טוב יותר עם מנועי החיפוש ובהתאם לכך לקבל דירוג גבוה יותר. התחייבות על מיקום ספציפי בדף אינה אפשרית. כל שניתן לעשות הוא להתחייב על קידום האתר במילים וביטויים הנבחרים לעמוד הראשון בתוך תקופת עבודה של עד 6 חודשים מלאים, זאת על מנת להבטיח כי לגוגל ושאר מנועי החיפוש יש מספיק זמן כדי לסרוק ולעדכן את עבודת הקידום / האופטימיזציה שנעשתה לאורך זמן. פחות מפרק זמן זה, בלתי אפשרי להבטיח תוצאות. תוצאות הם בהחלט לא רק מיקומים, תוצאה נמדדת בנפח התנועה ובאיכות שלה להמיר מבקר ללקוח. העבודה על קידום אתר בדרך האורגנית מתבצעת בשני מישורים, On-Site ו Off Site.

אופטימיזציה SEO און פיי’ג /אוף פייג’

און סייט אופטימיזציה: אלו הן פעולות ושינויים שמבצעים בתוך האתר ושקשורות לאתר עצמו כמו טיפול בתוכן האתר, קוד האתר, עיצוב ממשק משתמש, שיפור חווית גלישה, טיפול בשגיאות טכניות, מהירות וטעינת דפי האתר, התאמה למובייל וכו’.

אוף סייט אופטימיזציה: אלו הן פעולות הנעשות מחוץ לאתר כמו אתרים שותפים, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד המון פעולות שקורות בשלבים שונים בתוך תהליך SEO של אתר. זה כולל יצירת שיתופי פעולה עם אתרים אחרים אשר מפנים אלינו גולשים דרך קישור לאתר, פרסום כתבות מיתוג ובניית מערך קישורים נכנסים לאתר.

איך להופיע ראשון בגוגל בעזרת SEO?

הדרך הבטוחה להיות מקום ראשון בגוגל רצופת מהלכים. כל בעל אתר שואל את עצמו: איך ימצאו אותי בגוגל? בשביל זה צריך SEO כדי לגרום לגולש שמחפש את השירות שאתם מציעים – להגיע לאתר שלכם לפני שהוא מגיע למתחרה.

צריך לשאוף גבוה לעמוד הראשון בגוגל, פחות מזה רוב הגולשים שמחפשים דבר מה בגוגל, אפילו לא טורחים לעבור לעמוד השני של תוצאות החיפוש. לכן, אתם רוצים מאוד להופיע ראשון בגוגל או לפחות ממוקמים גבוה כל שאפשר בין התוצאות הראשונות, כבר הבנתם שבשביל להגיע לשם האתר שלכם צריך קידום אורגני: SEO.

טיפול במבנה האתר ובהיררכיה שלו

מבנה האתר הוא חלק חשוב מעבודת SEO. כל אתר בנוי לפי היררכיה מסוימת. על פי רוב, ההיררכיה הנפוצה מורכבת מעמוד ראשי, שנקרא גם “עמוד הבית” – עמודי תוכן פנימיים עיקריים (לדוגמה: אודות, צור קשר, בלוג שאליו עולים פוסטים וכן הלאה) – ועמודי תוכן פנימיים יותר. ככל שהדפים קרובים יותר לדף הבית – כך עולה חשיבותם. מקדם אתרים דואג שההיררכיה באתר תהייה טובה ונכונה. (מבנה טוב של אתר, הוא כזה בו דף הבית מקשר אל העמודים הפנימיים ה”קרובים” אליו – והדפים הללו מקשרים אל העמודים שנמצאים מתחתם מבחינת היררכיית החשיבות שלהם באתר.

טיפול בקוד האתר

מרבית חברות בניית האתרים בונות אתרים לפי קוד תכנות שאינו אופטימלי עבור מנועי החיפוש. אתר שהקוד שלו אינו מותאם לדרישות מנועי החיפוש, יהיה אתר שמנועי החיפוש יקטלגו כפחות אטרקטיבי עבורם, ויתנו לו עדיפות פחותה במיקום בתוצאות החיפוש. לכן חשוב לטפל בקוד האתר. טיפול בקוד האתר הוא חלק חשוב מעבודת הSEO, ונעשה בשלבים הראשונים של עבודת הקידום האורגני.

בניית קישורים לאתר במסגרת SEO

SEO מורכב גם מבניית קישורים לאתר. למה צריך קישורים לאתר? עוד פרמטר חשוב על פיו אתר נמדד על ידי מנועי החיפוש הוא כמות ואיכות של קישורים מאתרים חיצוניים – אל האתר שלכם. קישורים רבים (ואיכותיים!) מאתרים חיצוניים אל האתר שלכם – מובילים את מנועי החיפוש למסקנה שהאתר שלכם חשוב ושיש למקם אותו גבוה בתוצאות החיפוש שלו. דוגמה לאתרים שהפכו לאתרי אוטוריטה – ומקבלים קישורים חיצוניים רבים: ויקיפדיה, אתרי חדשות – YNET, MAKO, וכן הלאה.

עשה ואל תעשה ב- SEO

אם אתם רוצים לדעת איך עושים את זה אז קחו בחשבון את החוקים של גוגל בנושא “אופטימיזציה למנועי חיפוש” – עשה ואל תעשה והיו מאד נחושים שלא לבצע פעולות שעלולות לסכן את האתר ולהעלים אותו מתוצאות החיפוש לחלוטין.

מה כן טוב לעשות בקידום SEO?

  • שתפו את המידע הכי רלבנתי שיש לכם בתחום.
  • ספקו תוכן חדש, ייחודי ומעניין.
  • השתמשו במילות מפתח ושלבו אותן בצורה הגיונית וטבעית.
  • הקפידו ליצור כותרות משנה לגושי התוכן לפי היררכיה נכונה.
  • הגדרות מטא תג: כותרת ראשית + תיאור
  • הצמידו תמונה ראשית לעמוד ותייגו אותו עם ALT TAG טקסט חלופי, כדי שהרובוט של גוגל יוכל להבין את משמעות התמונה והשייכות לתוכן.
  • השתמשו בהצעות החיפוש של גוגל תחת חיפוש מילות המפתח שלכם ושלבו אותן באתר.
  • צרו קישורים לעמודי תוכן פנימיים באתר ונטבו אותם תוך כדי שימוש בביטויים מגוונים.
  • קשרו את האתר עם גוגל ביזנס, כדי שתוכלו לשלוט על דף העסק שלכם בתוצאות החיפוש.

מה לא לעשות ורצוי להימנע בקידום SEO לאתר?

  • בניית אתר שאינו מותאם למובייל.
  • חסימת דפי האתר לסריקה של מנועי החפוש.
  • תגי מטא משוכפלים.
  • כותרות ארוכות, ריקות או שאינן קשורות לתוכן הדף.
  • תיאור עמוד, ריק מתוכן או שאינו קשור לתוכן הדף.
  • דחיסת מילות מפתח.
  • הוספת נתונים שאינם גלויים למשתמשים.
  • ניווט מסורבל הדורש הרבה קליקים על מנת להגיע לדף מסוים.
  • קישורים שבורים.
  • דפים שאינם קיימים “שגיאה 404”
  • כתובות URL ארוכות מדי.
  • הצגת תוכן שאינו רלבנתי לכותרת ולתיאור הדף.
  • תוכן שמנוסח ברמה ירודה עם שגיאות כתיב.
  • הצגת גושי תוכן ללא היררכיה וללא חלוקה לפסקאות או כותרות משנה.
  • תוכן משוכפל שמופיע בהרבה דפים באתר.
  • תוכן מועתק מאתרים אחרים.
  • שימוש בקישורים מיותרים.
  • אופטימיזצית יתר בהגדרות ALT תג לתמונות.
  • קניית קישורים נכנסים.
  • בניית קישורי ספאם.
  • שגיאות שרת.
  • אחסון ברמה ירודה.
  • טעינת עמוד איטית.

בשורה תחתונה, אף אחד לא אוהב להישאר מאחור. SEO הוא בעצם כמו מרתון אין סופי. השינויים שגוגל מוסיפה לכלי החיפוש שלה משנים את הכללים, לכן חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולהישאר מעודכנים בכל הנוגע לתוצאות החיפוש. קידום אורגני SEO בשנת 2021 מספק אתגרים חדשים, גם כדי להשיג דירוגים גבוהים במילות המפתח, וגם כדי לשמור על מיקומים קיימים. שינויי אלגוריתמים חדשים בפתח – וצריכים להישאר מעודכנים.

    שינוי גודל גופנים
    ניגודיות