מה ההבדל בין מבקרים ל משתמשים יחודיים בגוגל אנליטיקס?

מה ההבדל בין Sessions ל Users בגוגל אנליטיקס?

מבקרים חדשים לעומת ביקורים באתר

מספר מבקרים באתר = Sessions כל המבקרים באתר (חדשים וחוזרים), אשר ביצעו מספר פעולות באתר ושהו בו לפחות 30 דקות ברצף כאשר בין פעולה לפעולה לא עברו 30 דקות. פעילות באתר היא פרק הזמן שבו משתמש מעורב באופן פעיל עם האתר, האפליקציה וכו '. כל נתוני השימוש (תצוגות מסך, אירועים, מסחר אלקטרוני וכו') הקשורים לפעילות באתר.

ביקורים חדשים = משתמשים Users –  נקראו בעבר על ידי גוגל "יוניקים"  UNIQUE VISITORS באנליטיקס וקרויים היום: Users . בגדול, אלו מבקרים שנכנסו פעם ראשונה לאתר בתקופת זמן מסויימת ושו בו לפחות פעולה אחת..(נגיד לחצו על קישור לדף אחר).

אז מה הסיפור שלהם ומה ההבדלים בינהם? זה יכול להישמע קצת מבלבל תחילה אבל בסוף זה יקלט.

יוזרים יכולים להיות ולהיספר גם כ Sessions בתנאי שהם ביצעו לפחות פעולה אחת באתר וביצעו בו פעולות בטווח של 30 דקות.

משתמשים Users אלו מספר האנשים הייחודיים שמבקרים באתר. ניקח לדוגמא תקופה של חודש אחד. מספר המשתמשים Users באותו חודש הוא מספר האנשים הייחודיים שמבקרים באתר. מדובר גם על מבקרים שנכנסו ולא לחצו או לא ביצעו שום פעולה באתר. משתמש לא נספר על כמה פעמים הוא גולש יוצא וחוזר לאתר או בכמה דפים הוא מבקר. משתמש הוא מבקר שנכנס לאתר. הנה דוגמה: גולש אחד מגיע ביום מסוים ומבקר באתר בשלושה דפים שונים באתר ויוצא ממנו . ואז, למחרת אותו גולש מאותו דפדפן ומאותו IP מגיע ומבקר בעוד שני דפים נוספים. ואז, לאחר שבועים חוזר לבקר עוד עמוד אחד. כל זה מוסיף רק משתמש אחד. ועכשיו, למרות שהוא ביקר במספר דפים שונים, זה נעשה על ידי אותו משתמש אחד ולכן כאשר אנו מסתכלים על משתמשים, זה כל מה שחשוב לנו – הפרט הייחודי שמשפיע בעיקר על ה Page Sessions שהוא (פעילות בדפים באתר) המספר הממוצע של הדפים שנצפו במהלך פעילויות Session באתר. תצוגות חוזרות של דף יחיד כן נספרות.

 

ביקורים ומבקרים בגוגל אנליטיקס

פעילויות באתר Sessions  – הם מבקרים שנכנסו לאתר וניווטו בו או ביצעו בו פעולה, כאשר לא היתה הפסקה בין פעולה לפעולה העולה על 30 דקות.

ברגע שמישהו מבקר באתר, מתחילה פעילות והוא מסומן על ידי המערכת. פעילויות באתר לא עוקבות אחרי מספר הדפים שבהם ביקר הגולש או מה הוא עושה, אלא עוקבים רק אחר תקופת הפעילות שלו. המפגש החד-פעמי הזה ימשיך עד שהגולש יוצא מהאתר או שנמצא בחוסר פעילות במשך 30 דקות ברצף. פירוש הדבר הוא שהגולש מסומן כלא פעיל יותר ובמפגש הבא כאשר ישוב לאתר תתחיל ספירה מחדש.

נניח שגולש נכנס לאתר, פעולה זו מפעילה את תחילת המפגש (פעילות אחת). הוא ממשיך לקרוא תוכן בדף במשך 2 דקות, ואז לוחץ ועובר אל דף אחר, ממשיך לקרוא במשך 3 דקות ואז לוחץ ועובר שוב לדף אחר ואחרי מספר שניות יוצא ועוזב את האתר, מתחילה ספירה לאחור של 30 שניות.

גם ברגע שגולש מפסיק את הפעילות שלו כמו מפסיק לגלוש בין דפים באתר ועדיין לא יצא ממנו … (נגיד שיצא לאכול) מתחילה ספירה מחדש של 30 דקות בהן הגולש לא לוחץ ומדפדף לדפים אחרים ובכך מסתיימת הפגישה. זה ייחשב כפעילות Session אחד. כ 3 שעות מאוחר יותר חוזר ידידנו מהפסקת האוכל ונכנס שוב לאתר. מתחילה פגישה שניה והגולש קורא באתר במשך כ 10 דקות נוספות  ואז הוא שוב יוצא מהאתר או מפסיק את הפעילות. כעבור 10 דקות  נוספות הוא חוזר שוב או לוחץ על דף חדש. במקרה כזה הפגישה עדיין פעילה ובגלל שעברו רק 20 דקות הוא לא יספר כפעילות חדשה אלא מזוהה עדיין בפרק הזמן שבילה באתר כאותו משתמש.

במקרים מסויימים זה עלול ליצור בעיות כיוון שנניח שגולש נכנס לאתר וצופה בסרטון שמשך הזמן שלו הוא 60 דקות. בפרק הזמן של 30 דקות הוא עדיין באמצע הסרט ולא לוחץ על שום דבר אחר ואז המפגש הזה מסתיים ובפעילות הבאה שלו הוא יתחיל שוב מחדש פרק זמן של 30 דקות והוא לא יספר כך כ Session.

ביקורים ייחודיים באתרSessions  בשורה תחתונה סופרים את מספר המבקרים אשר שהו באתר תקופות אורכות וביצעו פעולות ( במשך 30 דקות) וניווטו בו לדפים אחרים או עשו בו כל פעולה אחרת (כמו רישום בטופס,הזמנת מוצר וכו')  הפעילויות שהמבקרים מבצעים באתר במשך פרק הזמן הן שקובעות מהו Sessions ללא קשר למי שעושה אותם, בין אם זה משתמש ייחודי או לא.

לדוגמא:

Sessions: 5,225

Users: 3,603

זה אומר ש 3603 מבקרים ביקרו פעם ראשונה באתר וביצעו בו לפחות פעולה אחת.

5225 לעומת זאת הם מבקרים שביקרו באתר ושהו בו במשך 30 דקות וביצעו בו מעל פעולה אחת בפרק הזמן הזה.

בהתחשב בעובדה שקידום אתרים SEO מבוסס על פעילויות שמבצעים המבקרים באתר , נשאף להגדיל ככל שניתן את כמות ה Sessions כי זה מצביע על כך שהאתר אטרקטיבי יותר עבור המבקרים בו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות